فراورس

واترمارک لوگو فراورس

پشتیبانی

01191014913

پیوستن صنعت ورزش آسیا به بازار پرهیجان NFT

پیوستن صنعت ورزش آسیا به بازار پرهیجان NFT

پیوستن صنعت ورزش آسیا به بازار پرهیجان NFT

فواید و پتانسیل های NFT به عنوان منبع درآمد جدید برای ورزش، توسط انجمن ملی بسکتبال ایالات متحده برجسته شد. یک بازار NFT برای نکات برجسته NBA، معروف به NBA Top Shot، سال گذشته توسط Dapper Labs راه‌اندازی شد و به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد «لحظه‌هایی» را با یکدیگر معامله کنند. این پلتفرم با یکی از عکسهای لبرون جیمز(LeBron James) ستاره NBA، در فینال NBA 2020 (1399) که در ماه آگوست(مرداد) بیش از 230000 دلار فروخته شد و در مجموع 750 میلیون دلار پس از راه اندازی آن در سال گذشته تاکنون روی پلتفرم خرج شده است، در سال 2021 (1400-1399)محبوبیت زیادی کسب کرد. کارمزدهای معاملاتی که از تراکنش‌ها به دست می‌آیند، بین آزمایشگاه‌های Dapper و NBA تقسیم می‌شوند.

اخبار این تحولات در بخش ورزش آسیا پر رنگ شد. اخیراً، شرکت محبوب بازی دینا (DeNa)، که مالک یوکوهاما دینا بی استارز (Yokohama DeNa BayStars)، یک تیم بیسبال ژاپنی است، شروع به فروش ویدیوهای خود به عنوان NFT کرد. مراحل فروش معمولاً با قرعه‌کشی‌هایی که برای تعداد محدودی از ویدیوهای منتخب برگزار می‌شود، آغاز می‌شود و برندگان قرعه‌کشی می‌توانند ویدیوها را با قیمتی حدود 120 ین تا 1980 ین خریداری کنند. علاوه بر این، برخی از درآمدها بین بازیکنان توزیع می شود و خریداران نیز می توانند مجموعه خود را در یک بازار در تاریخ بعدی معامله کنند. به گفته DeNa، این پلتفرم از بلاکچینی که توسط اپراتور اپلیکیشن پیام‌رسان لاین(Line) توسعه یافته است، به دلیل تعداد زیاد کاربران لاین موجود و علاقه شناخته شده آن‌ها به فضای NFT، استفاده می‌کند.

اتحادیه فوتبال کره جنوبی موسوم به کی لیگ (K League) و جی لیگ (J league) ژاپن نیز به سوراره(Sorare)، یک استارت آپ فرانسوی که سافت بانک گروپز ویژن فاند(SoftBank Group’s Vision Fund) سرمایه گذاری می کند، حق بازرگانی اعطا کرده اند. این استارت‌آپ یک بازی فوتبال فانتزی را اجرا می‌کند که به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد تا با استفاده از NFT بازیکنان موجود، تیم‌های دیجیتالی را توسعه دهند، که می‌توانند بین خودشان نیز مبادله کنند. در ماه سپتامبر(شهریور)، بیش از 150 میلیون دلار معاملات از ژانویه(دی 1399) بر روی این پلتفرم انجام شده است.

ورزشکاران محبوب در این منطقه نیز شروع به ورود به معاملات فردی کرده اند. به عنوان مثال، نامزد ریاست جمهوری و نماد بوکس، مانی پاکیائو(Manny Pacquiao) از فیلیپین، در ماه آگوست(مرداد) یک سری NFT فروخت. نائویا اینوئه (Naoya Inoue)، ستاره بوکس ژاپنی نیز قصد دارد اولین NFT خود را که مربوط به یک مسابقه بوکس اخیر است، به حراج بگذارد.

لینک کوتاه :

https://faraverse.ir/?p=791

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *