فراورس

واترمارک لوگو فراورس

پشتیبانی

01191014913

همه چیز درباره بازی دیسنترالند Decentraland

همه چیز درباره بازی دیسنترالند Decentraland

همه چیز درباره بازی دیسنترالند Decentraland

سلام خدمت تمام کاربران عزیز سایت فراورس . امروز قصد داریم هر آنچه که در مورد Decentraland را بدانید به شما بگوییم . پس با ما همراه باشید

همه چیز درباره بازی دیسنترالند Decentraland

بازی دیسنترلند Decentraland یک پلتفرم واقعیت مجازی بر بستر بلاک چین اتریوم است که نمادی از آینده ارز دیجیتال و زندگی در دنیایی مجازی است. بازی دیسنترلند (Decentraland) توسط آری میلیچ (Ari Meilich) و استبان اوردانو (Esteban Ordano) در سال 2015 تاسیس شد و در حال ایجاد فضایی امن برای کسب درآمد اینترنتی در حوزه NFT است. این بازی یک پلتفرم غیرمتمرکز dApp و واقعیت مجازی (VR) که شما در آن می توانید آثار هنری مانند نقاشی، طراحی های سه بعدی، معرفی کسب و کار خود و… به راحتی درآمد دلاری کسب کنید و از بازی کردن و ارتباط با افراد مختلف لذت ببرید. پس با ما همراه باشید تا به صورت کامل با این بازی کسب درآمد کنید.

توجه: این بازی برای تمام افراد و سنین مناسب است ولی بیشتر به درد افرادی می خورد که توی حوزه طراحی فتوشاپ، کورل، تری دی مکس، سینما فوردی، مایا و هر نرم افزار گرافیکی دیگه … و هنرمندانی که قطعه موسیقی یا نقاشی خواصی تولید می کنند می خورد.

همه چیز درباره بازی دیسنترالند Decentraland

تاریخچه دیسنترالند

بازی Decentraland به عنوان یک اثبات مفهوم (Proofe of Concept) جهت ارائه مالکیت مستغلات دیجیتال به کاربران یک بلاک چین، کار خود را آغاز کرد. این دارایی دیجیتال در ابتدا به عنوان یک پیکسل در یک شبکه نامحدود 2 بعدی پیاده‌سازی شد که هر پیکسل، حاوی فراداده‌های مشخص کننده مالک و توصیف رنگ آن بود. این مرحله، «عصر حجر غیر متمرکز (Stone Age of the Decentralized)» نام گرفت.

در اواخر سال 2016، تیم این شبکه عصر برونز یا عصر مفرغ (Bronze Age) را توسعه داد، که یک دنیای مجازی 3 بعدی تقسیم شده به یک سری از قطعه زمین بود. مالک هر پکیج از این قطعه‌ها، می‌توانست با استفاده از بلاک چین اصلاح شده بیت کوین، برای آن‌ها یک هش مرجع ساخته و به یک فایل ارجاع دهد. از طریق این هش مرجع، کاربرانی که در حال گشت و گذار در این دنیای مجازی بودند، می‌توانستند با استفاده از بیت تورنت (BitTorrent) و یک جدول درهم‌سازی توزیع شده (Distributed Hash Table)، فایل حاوی پکیج مذکور را دانلود کنند که در واقع بیانگر مدل‌ها و زمینه منطقه مربوطه در بازی بود.

نسخه بعدی دیسنترالند، عصر آهن (Iron Age) است که در کنار اقتصاد نشات گرفته از سطوح فعلی مالکیت زمین و توزیع محتوا، یک تجربه اجتماعی را خواهد ساخت. در عصر آهن، توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌هایی را درون دیسنترالند ساخته و توزیع کرده و از طریق فروش به دیگر کاربران، کسب درآمد کنند. عصر آهن ارتباط همتا به همتا و یک سیستم اسکریپتینگ (scripting system) را پیاده‌سازی خواهد کرد که با ایجاد محتوای تعاملی، یک سیستم سریع‌تر پرداخت رمز ارزی را برای تراکنش‌های جهانی به ارمغان می‌آورد.

همه چیز درباره بازی دیسنترالند Decentraland

 

 

مانا در بازی دیسنترلند Decentraland چیست؟

مانا MANA کریپتوکارنسی است که برای خرید زمین در بازی دیسنترلند Decentraland استفاده می شود. MANA یک توکن ERC-20 است که بر روی شبکه اتریوم است. زمین‌های دیجیتال بر روی این پلتفرم لند “LAND” نامیده می‌شوند که شما توسط توکن MANA می توانید این زمین ها را خریداری کنید و شروع به فروش آثار هنری خود بکنید. شما می‌توانند مثل دنیای واقعی در این بازی سفر کنید و از مکان های مختلف بازدید کنید همچنین آثار و طرح های دیگران را بخرید در کل این بازی یک دنیای سه بعدی اجتماعی با یک شبکه اقتصادی بومی است.

 

 

لند (land) چیست؟

LAND مانند یک بوم نقاشی است که در آن کاربران می‌توانند دنیای مجازی خود را ایجاد کنند. بهترین روش برای توصیف LAND این است که این یک دارایی دیجیتال غیرقابل تعویض (NFT) است که به چندین قطعه تقسیم می‌شود. هر توکن LAND شامل یک رکورد از صاحب آن، مختصات x ، y آن و ارجاع به فایلی است که شامل توضیحات محتوای آن است.

خریداران زمین‌های دیجیتال با استفاده از ابزار ATLAS می‌توانند مناطق مختلف Decentraland را با مضامین مختلف جستجو کنند و بهترین مکان‌ها را برای توسعه پیدا کنند؛ کارهای ساختمانی، تزئینی و به اشتراک گذاری صحنه‌های بسیار سرگرم کننده در دیسنترا لند امکان‌پذیر است. کاربرانی که می‌خواهند خلاقیت‌های خود را به اشتراک بگذارند، همچنین می‌توانند بیلبوردهای تبلیغاتی را در مناطق پربازدید برای تبلیغ محصولات، خدمات یا رویدادهای خود نصب کنند.

همه چیز درباره بازی دیسنترالند Decentraland

 

بررسی LAND و MANA

مانا رمز ارز محلی دسنترالند است. این توکن نه تنها به عنوان یک ارز دیجیتال عمل می‌کند، بلکه برای هولدرهای آن قدرت رای‌دهی در DAO دسنترالند را نیز به ارمغان می‌آورد.

مانا یک رمز ارز ERC20 است، بنابراین امکان ادغام ساده آن در پلتفرم‌های دیفای، صرافی‌های غیر متمرکز و دیگر اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز اتریوم وجود دارد. علاوه بر این، تعداد توکن‌های مانا به 2,194,024,727 واحد محدود و تا امروز 3 آبان 1400، 1.82 میلیارد واحد آن در گردش است.

برای شرکت در حاکمیت بازی دسنترالند (Decentraland) کاربران باید توکن‌های مانا خود را به رپد مانا (wMANA) تبدیل کرده و آن را در این سازمان مستقل غیرمتمرکز قفل کنند. هر رمز ارز wMANA، نماینده یک رای در طرح‌های پیشنهادی حاکمیت است. شما نیز می‌توانید در صرافی‌ها یا از طریق فروش آیتم‌های کالکتیبل در بازارچه دسنترالند ارز دیجیتال مانا به دست آورید. این دائو همچنین خزانه توکن MANA خود را دارد که برای تامین بودجه عملیات و تصمیمات از آن استفاده می‌شود.

LAND یک توکن غیرمثلی مبتنی بر استاندارد ERC721 است که نماینده قطعات زمین تحت مالکیت بازیکنان در جامعه این پلتفرم است. این ارز دیجیتال نیز مشابه مانا، به‌عنوان بخشی از پروتکل حاکمیت بازی دسنترالند (Decentraland) به هولدرهای خود قدرت رای‌دهی می‌دهد. با این وجود، رمز ارز LAND به قفل شدن در دائو بازی دسنترالند نیازی نداشته و هر واحد آن، دو هزار رای برای هولدر خود فراهم می‌کند. بازیکنانی که قطعات زمین متعدد در بازی دسنترالند دارند، می‌توانند آنها را به یک توکن Estate واحد گره زده و قدرت رای‌دهی معادل قطعات زمین را در آن ادغام کنند.

شما برای شروع، به خرید قطعات زمین به نام LAND نیاز دارید. پس از خرید، امکان انجام هر چیزی مانند ساخت بازی‌ها، برنامه‌ها، سرویس‌های شرط‌بندی یا حتی صحنه‌های سه بعدی در آن‌ها وجود دارد. همچنین می‌توان به ساخت سرویس‌های مبتنی بر LAND در حوزه آموزش، توسعه حرفه‌ای، توریسم و دیگر امکانات پرداخت.

برای کسب LAND، کاربران ملزم به تبادل ارز دیجیتال مانا خود با این توکن هستند که این امر خود باعث سوزانده شدن توکن‌های MANA و در نتیجه، کم‌یاب‌تر و باارزش‌تر شدن آن می‌شود.

 

همه چیز درباره بازی دیسنترالند Decentraland

روش خرید زمین در بازی

قطعات زمین محدود هستند و هر زمین دارای مساحتی معادل 33 فوت در 33 فوت است اما ارتفاع آن محدودیتی ندارد. قابلیتی به‌نام LAND Estates وجود دارد که می‌توانید با آن LAND خود را با پیوستن به قطعات جانبی مدیریت کنید. اگر هم قصد خرید زمین را داشته باشید می‌توانید بازار LAND یا زمین را جستجو کنید. شاید جالب باشد بدانید که قطعه‌های زمین در Decentraland به ارزش هزاران دلار معامله می‌شوند. در یک معامله در سال 2017، یک قطعه زمین به ارزش 60000 دلار فروخته شد. در حال حاضر، ارزان ترین قطعه زمین 11،750 MANA است در حالی که مناطق محبوب تر برچسب های میلیونی دارند.

 

آموزش خرید زمین مجازی در متاورس دیسنترالند

 

DAO (سازمان مستقل غیرمتمرکز) Decentraland

سازمان مستقل غیرمتمرکز دیسنترالند یا DAO، برخی از دارایی های اصلی و قراردادهای هوشمند را در سیستم عامل کنترل می‌کند. این شامل سرورهای محتوا، قرارداد‌های LAND و همچنین مقادیر زیادی از توکن MANA است. این کار بودجه و درجه خودمختاری لازم برای کمک به طرح‌های منتخب DAO را فراهم می‌کند.یکی از جنبه‌های جذاب دیسنترالند، توجه آن به تمرکززدایی است. همانطور که پیشتر گفتیم، جامعه بازیکنان کنترل زمین‌ها، دارایی‌های دیجیتال و توسعه Decentraland را در اختیار دارند. این پروژه به عنوان یک سازمان خودگردان غیر متمرکز، از کدهای متن باز جهت نظارت بر قوانین بازی بهره می‌برد. هر کسی که توکن مانا استیک کرده یا LAND داشته باشد، می‌تواند هم طرح پیشنهادی ایجاد کرده و هم به آن‌ها رای دهد.

DAO (سازمان مستقل غیرمتمرکز) Decentraland

آموزش دانلود و نصب بازی دیسنترلند Decentraland

شما این بازی را نمی توانید دانلود کنید فقط در مرورگر خود می توانید اجرا کنید. برای ثبت نام در این بازی شما نیاز دارید که یکی از کیف پول های متامسک و فورماتیک Fortmatic را نصب کنید. و با استفاده از این کیف پول وارد قرارداد هوشمند این بازی شوید.

وارد سایت decentraland.org شوید و روی گزینه get started کلیک کنید.

 

خرید و فروش در بازی Marketplace

برای خرید و فروش دارایی ها شما باید وارد آدرس market.decentraland.org شوید. شما با استفاده از گزینه Sell می توانید وسایل خود را بفروشید و توسط گزینه Buy هم می توانید زمین و وسایل شخصی سازی خود را بخرید. همچنین با استفاده از گزینه Transfer می توانید وسایل خود را برای دیگران بفرستید و یا از دیگران وسایل بگیرید.

Wearables: خرید و فروش ابزارهای پوشیدنی مانند کلاه، عینک، لباس و…
Parcels and Estates: خرید و فروش زمین و املاک
Names: خرید و فروش اسم در بازی

همه چیز درباره بازی دیسنترالند Decentraland

حاکمیت دسنترالند

اکثر فضاهای مجازی که تاکنون توسعه یافته‌اند متمرکز هستند و از سوی شرکتی که آنها را ایجاد کرده است کنترل می‌شوند. دسنترالند با سایر بازی‌ها متفاوت است زیرا کاملا غیرمتمرکز است. دسنترالند را دارندگان توکن‌های مانا از طریق DAO کنترل می‌کنند. این DAO با استفاده از فناوری ارائه‌شده از سوی شرکت Aragon ایجاد شده است.

دارندگان لند، مانا و استیت می‌توانند به پیشنهاداتی که از طریق حاکمیت مطرح می‌شود رأی دهند. هر توکن مانا، ۱ واحد قدرت رأی‌دهی و هر توکن لند و استیت نیز ۲۰۰۰ واحد قدرت رأی‌دهی را ارائه می‌دهند. بنابراین هرچه تعداد بیشتری توکن در اختیار داشته باشید، متعاقباً قدرت رأی شما در DAO بیشتر است.

به‌منظور استفاده از مانا برای رأی‌دادن، باید ابتدا آن را در شبکه قفل کنید و به یک توکن دیگر به نام wMANA تبدیل کنید. توکن‌های مانا را در طول این زمان نمی‌توان منتقل یا خرج کرد؛ اما بعد از رأی‌گیری می‌توانید در هر زمان دلخواه، wMANAهای خود را آزاد کنید و سپس آنها را خرج یا منتقل کنید.

 

اما در مورد توکن‌های لند و استیت، وضعیت کمی متفاوت است. برای استفاده از قدرت رأی‌‌دهی توکن‌های لند و استیت، لازم است که این توکن‌ها در DAO ثبت شوند؛ اما نیازی به قفل‌شدن ندارند. پس از ثبت‌نام می‌توان طبق روال معمول از آنها استفاده کرد.

دسنترالند راه را برای نوع جدیدی از فضای مجازی که حاکمیت آن برعهده کاربران است هموار می‌کند. این نوع جدید، مالکیت ارزش ایجادشده در فضای مجازی را به کاربران خود اهدا می‌کند. جالب‌تر اینکه ارزش ایجادشده قابلیت انتقال به دنیای واقعی را نیز دارد.

علاوه بر موارد ذکرشده، دسنترالند به کاربران اجازه می‌دهد تا در فعالیت‌های زیادی شرکت کنند. مسابقه‌دادن با اتومبیل، مبارزه با اژدها و تبدیل‌شدن به یک صاحب‌خانه یا تاجر در دسته این فعالیت‌ها جای می‌گیرند. کاربران از هر یک از این فعالیت‌ها سودهای قابل‌توجه‌ای کسب می‌کنند. این باعث می‌شود دسنترالند بسیار فراتر از یک بازی چندنفره باشد.

همه چیز درباره بازی دیسنترالند Decentraland

 

آموزش بازی Decentraland و شروع آن

در این بخش به آموزش بازی Decentraland و شروع آن می‌پردازیم. برای ساخت حساب و آغازبازی دسنترالند (Decentraland) فقط کافی است از طریق مرورگر کامپیوتر وارد سایت play.decentraland.org شد. اقلام بسیاری در دسنترالند وجود دارد که می‌توانید با استفاده از توکن مانا آنها را خریداری کرد.

برای اجرای این بازی به یک مرورگر به‌روز مانند کروم، فایرفاکس، کرومیوم (Chromium)، بریو (Brave)، اپرا و اج (Edge) و همچنین کامپیوتری مجهز به سیستم عامل توانمند نیاز است.

برای ورود به دنیای دسنترالند و شروع بازی به حتی یک توکن نیز نیاز نیست. این یک پلتفرم مبتنی بر وب است که می‌توان با یک کلیک در مرورگر خود به آن دسترسی پیدا کرد.

نحوه بازی بلاکچین دیسنترالند ساده است؛ در بازی دسنترالند (Decentraland) در ابتدا از شما می‌خواهند کیف پول خود را متصل کنید. اگر قبلاً از کیف پول متامسک یا فورتماتیک (Fortmatic) استفاده کرده‌‌ید، می‌توانید آن را متصل کنید.

همچنین می‌توانید بدون کیف پول شروع به کار کنید؛ اما بدانید که هر کاری که در این حالت انجام می‌دهید فقط روی دستگاه شما ذخیره می‌شود. لازم به ذکر است که دسنترالند هنوز از دستگاه‌های تلفن همراه پشتیبانی نمی‌کند.

کیف پول متامسک برای اتصال به دسنترالند توصیه می‌شود. بنابراین، اگر در سایت Play Decentraland هستید و کیف پول خود را متصل کرده‌اید، وقت آن است که روی دکمه Play کلیک کرده و وارد این جهان مجازی و جذاب شوید. اگر این اولین ورود شما به این بازی است، اولین کاری که باید انجام دهید این است که آواتار خود را ایجاد کنید.

ایجاد آواتار یک فرایند سریع و آسان است و گزینه‌های سفارشی زیادی برای بازی وجود دارد. پس از انجام این کار، از شما خواسته می‌شود که با شرایط و ضوابط دسنترالند موافقت کنید و در ادامه به جمینی پلازا منتقل خواهید شد.

یک ربات پرنده کوچک به نام آلیس در این مرحله وجود دارد که وظیفه آن آموزش بازی Decentralandاست. این ربات اصول اولیه رفت‌و‌آمد دربازی دسنترالند (Decentraland) را توضیح می‌دهد. کلیدهای W ، A ، S و D برای حرکت هستند. همچنین می‌توان از موس برای کنترل زوایای دوربین و از اسپیس برای پرش استفاده کرد. به‌علاوه، می‌توان با فشردن کلید V بین نمای اول‌شخص و سوم‌شخص جابه‌جا شد. چند کلید کنترلی اساسی دیگر نیز وجود دارد که با شروع بازی، خودتان به آنها تسلط پیدا می‌کنید.

گشت‌وگذار در فضای این بازی بسیار جالب است و به بازیکنان این فرصت داده می‌شود که با برخی سازه‌های سرگرم‌کننده برخورد کنند اما برای کسب سود واقعی از فضای این بازی باید مقداری مانا تهیه کرد. یکی از نکات منفی این بازی در حال حاضر، قیمت نسبتاً بالای ماناست.

دسنترالند به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با معامله توکن‌های غیرمثلی (NFT) موسوم به لند (Land)، در این بازی فعالیت داشته باشند. در مجموع ۹۰۰۰۰ عدد توکن لند وجود دارد. این توکن‌ها قابل خرید و فروش نیز هستند. Land در لغت به ‌معنی زمین است. در این بازی نیز توکن‌هایی که مالکیت زمین‌های مجازی را نشان می‌دهند، Land نام‌گذاری شده‌اند.

علاوه بر این، صاحبان لندها می‌توانند هرچیزی را که اراده کنند در زمین‌های خود بسازند. زمین‌های قابل خرید و فروش می‌توانند به‌عنوان محلی برای اجرای بازی، اپلیکیشن‌های مختلف، شرط‌بندی، نمایش تصاویر خلاقانه سه‌بعدی، سایت‌های آموزنده باشند.

بازی Marketplace

هر مربع کوچک یک قطعه LAND است. هریک از زمین‌ها یا لندها در این بازی، دارای اندازه مشخص ۳۳ فوت در ۳۳ فوت هستند. طول و عرض هر لند محدود است اما هیچ محدودیتی برای ارتفاع لند وجود ندارد. بنابراین مالک یک لند می‌تواند همیشه ارتفاع زمین خود را بیشتر و بیشتر کند.

چند لند، یک منطقه را ایجاد می‌کنند. در واقع این منطقه‌ها مجموعه‌ای از زمین‌هایی هستند که کاربرد مشابهی دارند. به‌عنوان مثال، زمین‌های مخصوص شرط‌‌‌‌بندی، شهربازی یا دزدان دریایی، هریک در منطقه‌ای مجزا قرار دارند.

سخت‌افزار و نرم‌افزار مورد نیاز برای اجرای بازی دسنترالند (Decentraland) به صورت زیر است:

  • پردازنده: نسل 2 یا بالاتر یا AMD معادل آن
  • حافظه RAM: حداقل 4 گیگابایت
  • مرورگر وب به‌روز
  • گرافیک: NVIDIA Gt 730 یا بهتر
  • سیستم عامل ویندوز به همرا درایورهای آپدیت‌شده (مک یا GNU / لینوکس به‌روز‌رسانی‌شده)
  • پشتیبانی Vulkan یا WebGL
  • کیف پول: متامسک (برای تعامل با اتریوم)
  • اتصال اینترنت: با سرعت دانلود حداقل 10 مگابایت

در صورت برآورده‌سازی این الزامات، قادر به اجرای راحت دسنترالند روی کامپیوتر خود خواهید بود. در این مطلب ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف بازی دسنترالند (Decentraland) ارائه شد. همچنین آموزش کسب درآمد از بازی ارز دیجیتالی دسنترالند (Decentraland) نیز برای علاقه مندان ارائه شد. این بازی برای کسانی که به بازی‌های بلاکچین علاقه دارند بسیار جذاب است.

شما می‌توانید علاوه بر بازی و سرگرم شدن از طریق بازی دسنترالند (Decentraland) به کسب درآمد نیز بپردازید. درک مفاهیم این بازی و آموزش بازی Decentraland بسیار ساده است و شما می‌توانید به‌راحتی یاد بگیرید.

 

موارد کاربرد و استفاده Decentraland و ارز مانا

از زمان طراحی دیسنترالند، توسعه‌دهندگان همیشه پتانسیل کاربردهای جدید این پلتفرم در جوامع بلاک چین را در ذهن خود نگه داشته‌اند. این موارد کاربرد که در وایت پیپر این پروژه آمده، 5 مورد اصلی را معرفی کرده است:

  • برنامه‌ها: کاربران می‌توانند برنامه‌ها و صحنه‌های 3 بعدی را با استفاده از زبان اسکریپتینگ دیسنترالند ساخته و تعامل غنی‌تری با آن ایجاد کنند.
  • سرپرستی محتوا: محله‌هایی در دیسنترالند توسعه داده شده که طرفداران با تفکر مشابه را به خود جذب کرده و جوامع واقعی‌تری را رشد می‌دهد.
  • تبلیغات: ترافیک بازیکنان در محله‌ها همچنین به تبلیغات از سوی برندها و خرید فضا جهت نصب بیلوردهای خود منجر شده است.
  • کالکتیبل‌های دیجیتال: آیتم‌های NFT جمع‌آوری، ساخته و درون مارکت‌پلیس دیسنترالند معامه می‌شوند و حقوق مالکیت را به مالک آن اهدا می‌کنند.
  • اجتماع: جوامع تشکیل شده در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی یا حتی گروه‌های آفلاین می‌توانند با دوستان خود تعامل بیشتری را تجربه کنند.

همانند اکثر دیگر بازی‌های حاوی اقتصاد بلاک چینی، شانس کسب درآمد در این فضا نیز وجود دارد. سفته‌بازی امری رایج است و قیمت رو به رشد لندها، فرصت تولید پول را فراهم کرده است.

Decentraland

 

آینده دیسنترالند و ارز دیجیتال مانا

دیسنترالند زمانی که افراد با خرید و فروش زمین دیجیتال بیش از 500 درصد سود بانکی کسب کردند، به صدر اخبار رسید. این اتفاق در سال 2018 رخ داد، یعنی زمانی که این دنیای مجازی غیر متمرکز تازه توجهات را به خود جلب کرده بود.

دیسنترالند اولین و پابرجا‌ترین متاورس (metaverse) ساخته شده روی بلاک چین اتریوم است. با اینکه هیچ‌گاه نمی‌توانید به صورت فیزیکی وارد زمین‌های Decentraland شوید، اما با خرید و فروش آن‌ها قادر به کسب سود خواهید بود.

همانند دنیای واقعی، مهم‌ترین ویژگی املاک و مستغلات درون این بازی نیز مکان قرارگیری آن‌هاست. هرچه یک ملک به Genesis Plaza (مکانی که افراد از طریق آن وارد بازی می‌شوند) و مناطق مختلفی همچون وگاس سیتی (Vegas City)، دره کریپتو (Crypto Valley) یا دراگون سیتی (Dragon City) نزدیک‌تر باشد، ارزش آن بیشتر است.

در دیسنترالند، خرید دو قطعه زمین کنار هم، یک ایالت را تشکیل می‌دهد. داشتن یک ایالت به شما اجازه می‌دهد تا تحولات بیشتری ایجاد کنید. در این بازی، افراد سراسر دنیا (که البته از آواتار هم استفاده می‌کنند)، می‌توانند وارد گفتگوهای مجازی مربوط به بازی شده یا حتی در یک فضای مجازی دور هم جمع شوند و به تماشای مسابقات در دنیای واقعی بپردازند. امکان ارائه ایده به سرمایه‌گذاران در سیلیکون ولی مجازی درون بازی که کریپتو ولی نام دارد نیز وجود دارد.

به همین دلیل هم هست که داشتن چندین زمین مجاور مهم است. این زمین‌ها را می‌توان اجاره دارد که در این صورت، نقدینگی بیشتری را برای مالک ایجاد می‌کند.

سال گذشته ارزش بازار NFTها 3 برابر شد و این مومنتم تا سال 2021 نیز ادامه داشته است. همین چند وقت گذشته شاهد رکورد شکنی فروش یک NFT به مبلغ 69 میلیون دلار بودیم. هنر، موسیقی، کالکتیبل‌ها و بسیاری دیگر از آیتم‌ها را می‌توان به صورت توکن غیر مثلی درآورد و از آنجایی که سرمایه‌گذاری افراد روی این حوزه همچنان ادامه دارد، می‌توان به آینده متاورس‌هایی همچون دیسنترالند نیز امیدوار بود.

 

 

لینک کوتاه :

https://faraverse.ir/?p=550

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *