فراورس

واترمارک لوگو فراورس

پشتیبانی

01191014913

بازی متاورسی کریپتو کیتیز CryptoKitties

بازی متاورسی کریپتو کیتیز CryptoKitties

بازی متاورسی کریپتو کیتیز CryptoKitties

معرفی بازی کریپتوکیتیز (CryptoKitties)

بازی متاورسی کریپتو کیتیز CryptoKitties توسط یک استارتاپ کانادایی به نام Axiom Zen در سال ۲۰۱۷ ساخته شد. Axiom Zen در بسیاری از پروژه های نرم افزاری و واقعیت مجازی نقش داشته است اما معرفی این بازی یکی از موفق ترین پروژه های آنها تا کنون است.

کریپتوکیتیز به هر کسی در جهان این امکان را می دهد که مالک گربه های مجازی باشند. همچنین هر گربه ای که ایجاد می شود منحصر به فرد است و شامل خز، چشم ها و موهای مختلف نیز هستند.

بازی کریپتو کیتیز بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و توکن های آن بر بستر شبکه ERC-721 قرار دارند. همانطور که میدانید تنوع زیادی در شبکه اتریوم وجود دارد که معروف ترین آن استاندارد ERC-20 است. با این حال توکن های ERC-20 را نمیتوان متمایز کرد، به این معنی که قابل تعویض هستند.

توکن های ERC-721 غیر قابل تعویض هستند و هر کدام به طور مستقل تایید می شوند. این را مانند داشتن یک قطعه زمین در نظر بگیرید. اگر چه زمین های مختلفی در جهان وجود دارد اما قطعه ای که شما مالک آن هستید بی نظیر است. این همان مفهوم و ماهیت بازی CryptoKitties می باشد.

گربه های این بازی جنسیت های متفاوتی دارند و گربه های ماده “Dames” و گربه نر “Sire” نام دارند و با تولید مثل آنها می توانید این نسل را ادامه دهید.

از طرفی برخی از این گربه ها بسیار نادر تر هستند و میتوان آنها را با قیمت زیادی فروخت. در برخی موارد افراد بیش از ۱۰۰۰۰۰ برای خرید یک گربه مجرد پرداخت کرده اند.

بازی متاورسی کریپتو کیتیز CryptoKitties

بازی کریپتوکیتیز چیست؟

همان‌طور که در مقدمه اشاره کردیم، بازی کریپتوکیتیز یک بازی مبتنی بر بلاک چین است که در آن با جمع‌آوری و پرورش گربه‌های مجازی می‌توانیم درآمد کسب کنیم. با این همه بچه‌گربه‌های بازی در پلتفرم قابل معامله هستند و برخی از آن‌ها حتی با پول واقعی به فروش می‌رسند. این بازی به‌اصطلاح dapp است که مخفف عبارت Decentralized Application و بخشی ضروری از حوزه دیفای (Defi) است؛ یعنی هیچ نهاد یا فردی به‌تنهایی مالک برنامه نیست. کریپتوکیتیز اولین برنامه غیرمتمرکز محسوب می‌شود که برای بازی یا موارد استفاده در زمان آزاد یا اوقات فراغت ساخته شده است.

 

نحوه عملکرد بازی کریپتوکیتیز

اولین CryptoKitty در 2 دسامبر 2017 متولد شد. از آن تاریخ بلاک چین اتریوم هر ۱۵ دقیقه یکبار یک گربه جدید ایجاد میکند. این روند تا نوامبر ۲۰۱۸ ادامه داشت. گربه های متولد شده در این بازه زمانی گربه های نسل ۰ نامگذاری شدند و تعداد آنها در مجموع ۵۰،۰۰۰ می باشد.

بازی متاورسی کریپتو کیتیز CryptoKitties

خرید گربه ها

اولین و ساده ترین روش خرید گربه ها استفاده از بازار بازی کریپتوکیتیز است. کاربران میتوانند در بازار جستجو کنند و پس از انتخاب گربه مورد نظر خود به سادگی بر روی گزینه خرید در صفحه اطلاعات گربه کلیک نمایند و با تسویه حساب پرداخت گربه را تحت مالکیت خود در آورند.

ارائه پیشنهادات راه دیگری برای خرید گربه است. با استفاده از سیستم پیشنهادات بازی ، بازیکنان می توانند برای هر گربه در بازی قیمتی پیشنهاد دهند ، حتی اگر در حال حاضر آن گربه برای فروش نیستند. پس از ارائه پیشنهاد ، مالک می تواند قبول یا رد آن را انتخاب کند. پیشنهادات پس از سه روز منقضی می شوند.

 

تولید مثل گربه ها

همانطور که در بخش های بالا اشاره کردیم این گربه ها دارای جنسیت نر و ماده نیز هستند. از این رو ساده ترین راه برای پرورش  این است که شما صاحب یک گربه نر(Sire) و یک گربه ماده (Dame) باشید. با این حال اگر فقط یکی از آنها را دارید، می توانید شخص دیگری را پیدا کنید تا به شما در تولید یک بچه گربه کمک کند.

فرض کنید شما یک CryptoKitty Sire (نر) دارید و میخواهید آن را پرورش دهید. از این رو شما باید فردی را پیدا کنید کهCryptoKitty Dame (ماده) داشته باشد. با این اقدام میتوانید روند پرورش را شروع کنید.

نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید آن است که صاحب گربه Dame میتواند گربه تازه متولد شده را نگه دارد. بنابراین در صورتی که شما صاحب یک گربه Sire هستید میتوانید درآمد کسب کنید. زیرا از فردی که صاحب گربه ماده است هزینه Siring را دریافت کنید. همچنین هیچ محدودیتی در تعداد CryptoKitties که می توانید ایجاد کنید وجود ندارد.

هنگامی که یک CryptoKitty جدید متولد می شوند می تواند برخی از ویژگی های والدین خود را به ارث ببرد. نکته جالب این است که توسعه دهندگان بازی گربه های تازه متولد شده را “Cattributes” می نامند. آنها ممکن است موهای سیاه مادر و یا دماغ کج پدرشان را به ارث ببرند.

در هر صورت نوزاد ممکن است ویژگی های منحصر به فرد و غیر طبیعی داشته باشد. فراموش نکنید که هر چه خصوصیات ظاهری گربه تازه متولد شده نادر تر باشد، ارزش آن بیشتر است.

بازی متاورسی کریپتو کیتیز CryptoKitties

فروش یا پدری کردن

شما می توانید در هر زمانی گربه های خود را برای فروش گذاشته یا به عموم برای پدری کردن و تولید مثل منتقل کنید. اگر به حساب کاربری خود بروید و روی یکی از بچه گربه های خود کلیک کنید ، دکمه های “sell” به معنای فروش و “ Breed” به معنای پدری کردن در فرایند تولید مثل را مشاهده خواهید کرد. هر دوی این دکمه ها شما را به صفحه ای هدایت می کنند که در آن می توانید حراج ایجاد کنید. تولید مثل به شما امکان می دهد یک حراج برای پدری کردن ایجاد کنید ، به این معنی که سایر بازیکنان می توانند از طریق بازار Siring با گربه شما را پیدا کنند و با کمک گربه شما بچه دار شوند. درباره فروش نیز سایر بازیکنان می توانند حراج فروش شما را در بازار پیدا کنند. شما می توانید قیمت شروع ، قیمت پایانی و مدت زمان حراج را انتخاب کنید.

 

برای بازی CryptoKitties به چه نیاز داریم؟

اکنون که نحوه با ماهیت و مفهوم این بازی و همچنین نحوه عملکرد آن آشنا شدید، در این بخش قصد داریم به بررسی چگونگی انجام بازی کریپتو کیتیز (CryptoKitties) بپردازیم.

بازی متاورسی کریپتو کیتیز CryptoKitties

نصب کیف پول متامسک

پس از خرید ارز دیجیتال اتریوم، اکنون باید کیف پول مجازی متامسک (MetaMask) را نصب کنید. این کیف پول سازگار با پلتفرم بازی کریپتوکیتیز است و به شما امکان خرید یا فروش گربه ها را می دهد.

دانلود و نصب کیف پول متامسک بسیار ساده است و حتی می توانید آن را به عنوان برنامه افزودنی روی Google Chrome نصب کنید و سپس ارز اتریوم را به آن منتقل کنید.

 

 

الگوریتم ژنتیک و اتریوم چگونه به هم متصل می‌شوند؟

همان‌طور که گفتیم الگوریتم ژنتیک GA چیزی است که گربه‌های مجازی را ایجاد کرده و همه آن‌ها را منحصربه‌فرد نگه می‌دارد، اما سؤالی که مطرح می‌شود این است که در این میان نقش بلاک چین و ارزهای دیجیتال چیست؟

برای پاسخ به این سؤال یکی از اصطلاحات مهمی که باید توضیح داده شود، قراردادهای هوشمند است. اتریوم از این نوع قراردادها برای ذخیره اطلاعات و استفاده از داده‌ها برای انجام محاسبات استفاده می‌کند. در ادامه به بررسی قراردادهای هوشمند و نقش آن در بازی کریپتوکیتیز می‌پردازیم.

بازی متاورسی کریپتو کیتیز CryptoKitties

نحوه عملکرد قراردادهای هوشمند در بازی کریپتوکیتیز

  • KittyBase

کیتی بیس یک بلاک چین عمومی است؛ یعنی به‌کمک آن که تمام کدهای متصل به DAPP در دسترس عموم است. این بدان معناست که همه می‌توانند کدهای بچه‌گربه‌ها را که در این قراردادهای هوشمند ذخیره می‌شوند، مشاهده کنند. این محل ذخیره‌سازی KittyBase نام دارد که یکی از قراردادهای هوشمند پلتفرم کریپتوکیتیز است.

 

  • KittyOwnership

از آنجا که همه بچه‌گربه‌ها منحصربه‌فرد هستند، نمی‌توان آن‌ها را تعویض کرد؛ یعنی هیچ‌گاه امکان تغییر گربه‌های مجازی با یکدیگر وجود ندارد، مگر آنکه بخواهید مقدار موجودی خود را تغییر دهید. این قرارداد همان چیزی است که آن‌ها KittyOwnership می‌نامند و مسئول منحصربه‌فرد نگه‌داشتن ارزش هر بچه‌گربه است. هرچند ممکن است که دو گربه ارزش یکسانی نداشته باشند و البته هیچ‌گاه ارزش دو گربه یکسان نیست، اما از طریق همین قرارداد است که اگر یک گربه بخشی از یک تراکنش باشد، می‌تواند ارزش کل موجودی را تغییر دهد.

 

  • KittyBreeding

یکی دیگر از قراردادهای هوشمند KittyBreeding است و این همان چیزی است که کراس اوور را ممکن می‌کند. کد داخل قرارداد ترکیب ژن‌های دو گربه مختلف را در یک گربه جدید امکان‌پذیر می‌سازد.

 

  • KittyAuction

یکی دیگر از قراردادهای هوشمند است که به شما امکان می‌دهد بچه‌گربه‌های خود را به بازیکنان دیگر بفروشید. همچنین امکان «قرض‌دادن» بچه‌گربه‌های برای تولیدمثل با گربه‌های بازیکنان دیگر را فراهم می‌کند.

 

  • KittyMinting

درنهایت ما یک قرارداد داریم که به آن KittyMinting گفته می‌شود. این قرارداد تابعی است که مشابه عرضه اولیه کوین (ICO) کار می‌کند و این نحوه راه‌اندازی انجمن است؛ به این صورت که نسل اول گربه‌ها که به آن‌ها ژن صفر می‌گویند، ساخته می‌شود. گربه‌های ژن صفر به‌صورت رایگان واگذار می‌شوند تا انجمن کار خود را از یک نقطه شروع کند.

بازی متاورسی کریپتو کیتیز CryptoKitties

کریپتوکیتی ها ارز نیستند بلکه یک دارایی به‌حساب می‌آیند

بخش عمده‌ای از پروژه‌های مبتنی بر بلاک چین به همراه یک ارز دیجیتالی منتشر می‌شوند. این ارزها، توکن های قابل معامله‌ای هستند که دارای ارزش کاربردی‌اند و حتی می‌توانند به‌عنوان سهم‌هایی از شرکت مربوطه مبادله شوند. عرضه توکن ها به یکی از موفق‌ترین ابزارها برای تأمین بودجه استارت آپ ها بدل شده، تا حدی که در بسیاری از این موارد، حتی این بودجه از میلیون‌ها دلار نیز فراتر رفته.

در طرف دیگر اما، کریپتوکیتی ها، ارزهای دیجیتالی نیستند، بلکه دارایی‌های بلاک چینی‌اند که شباهت‌های ساختاری بسیاری با توکن های دیگر دارند؛ درعین‌حال تفاوت‌های آنها نیز بسیار است. هر کریپتوکیتی منحصربه‌فرد است و نمی‌توان کریپتوکیتی ای مشابه با کریپتوکیتی دیگر یافت کرد. همین مسئله یکی از مهم‌ترین اصول در بحث ارزهای دیجیتالی است. این بدان معناست که هر دلار جدای از کجا دریافت شده، چه سالی چاپ‌شده یا از چه راحتی به‌دست آمده، یک دلار است. دلار ارزش دارد چراکه این ارزش را قبول کرده‌ایم.

ارزش توکن های منحصربه‌فرد از کمیاب بودنشان نشأت می‌گیرد. هر کریپتوکیتی یک توکن ERC-721 است که ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد. این ویژگی‌های مخصوص در کدهای آن نوشته و تعیین‌کننده «فنوتایپ» یا «ژنوتایپ» بودن آن کریپتوکیتی است. به‌عبارت‌دیگر این کدها همان ژنتیک کریپتوکیتی هاست که ویژگی‌های هرکدام از آنها را تعیین می‌نماید و مستقیم در توکن های ERC-721 نوشته شده.

ترکیب فنوتایپ و ژنوتایپ باعث می‌شود تا چهار میلیون حالت ممکن برای کریپتوکیتی ها تعریف شود که یعنی هرکدام، منحصربه‌فرد اند.

بازی متاورسی کریپتو کیتیز CryptoKitties

نحوه کسب درآمد از بازی کریپتوکیتیز (CryptoKitties)

حال چگونه مردم از کریپتوکیتیز درآمد کسب می‌کنند؟ ارزش گربه‌ها بر اساس نادر بودن آن‌ها تعیین می‌شود، این کمیاب بودن گربه است که ارزش آن را افزایش می‌دهد که اصل اکثر بازی‌های کلکسیونی است؛ بازیکنان یا افرادی که بچه‌گربه‌های مجازی را جمع‌آوری می‌کنند بیشتر به نمونه‌های کمیاب علاقه دارند. اما از آنجا که همه بچه‌گربه‌ها منحصربه‌فرد هستند، آیا همه آنها نادر نیستند؟

به گفته یکی از توسعه‌دهندگان، در واقع این کاربران هستند که تصمیم می‌گیرند چه چیزی نادر است و چه چیزی نادر نیست. اگر همه بازیکنان تصمیم بگیرند که گربه‌هایی با چشم سبز پرورش دهند، گربه‌های چشم سبز بیشتری ایجاد می‌شود و کمیابی آنها کمتر می‌شود و این ارزش آن‌ها را کاهش می‌دهد. این به دیدگاه کاربر در مورد ویژگی‌های مختلف یک بچه‌گربه برمی‌گردد.

یکی از نادرترین ویژگی‌های بچه‌گربه‌ها مربوط به نسل آن‌هاست، در سال اول، گربه‌های نسل صفر ایجاد می‌شوند. در قراردادهای هوشمند، بیان شده است که سازندگان فقط می‌توانند ۵۰۰۰۰ عدد از این بچه‌گربه‌ها را از نسل ۰ ایجاد کنند، از آنجا که این بچه‌گربه‌ها یک کلاه دارند، نادرتر از بقیه هستند و بنابراین ارزش بیشتری نسبت به یک گربه برای مثال، نسل یک دارند

 بازی متاورسی کریپتو کیتیز CryptoKitties

گربه‌های جهش یافته (Mewtations)

یکی دیگر از عواملی که به گربه‌ها ارزش می بخشد، چیزی است که آنها به آن جهش (Mewtations) می‌گویند. برخی از ژن‌ها در نسل ۰ وجود ندارد و بنابراین تنها در صورت بروز جهش یا آنچه که آنها میوتیشن می‌نامند، ممکن است ظاهر شوند. اولین گربه‌ای که یک جهش خاص دریافت می‌کند یک الماس دریافت می‌کند و در حال حاضر تنها ۲۴۳ گربه‌ این الماس را دارند. قیمت یک بچه‌گربه با نگین الماس حدود ۳-۴ ETH است.

بچه‌گربه‌ای با نگین الماس که هنوز با هیج گربه‌ای تولیدمثل نکرده، می‌تواند حتی گران‌تر باشد. گربه‌های نسل دوم تا دهم به جای الماس یک نگین طلا دریافت می‌کند. این گربه‌ها نادر هستند اما نه به‌اندازه گربه اول. قیمت این بچه‌گربه‌ها حدود ۰.۵ ETH است. در سیستم الماس ۱۱ -۱۰۰ امین گربه یک گوهر آمتیست دریافت می‌کند و گربه‌های ۱۰۰ -۵۰۰ ام یک گوهر لاجوردی دریافت می‌کنند.

گربه‌های فاندر (Founder cats)

دیگر انواع ارزشمند بچه‌گربه‌ها گربه‌های بنیان‌گذار هستند و آنها ۱۰۰ گربه اولی هستند که روی این پلتفرم وجود داشته‌اند. ارزش آن‌ها متناسب با شماره شناسه آنهاست و هرچه شماره شناسنامه کمتر باشد، بهتر است.

 

گربه‌های اختصاصی (Exclusive cats)

این گربه‌ها توسط تیمی که روی CryptoKittens کار می‌کردند معرفی شدند. برخی از این گربه‌های اختصاصی به مبالغ هنگفتی فروخته ‌شده‌اند. یکی از نمونه‌ها گربه‌ای بود که ۱۴۰ هزار دلار فروخته شد و تمام این پول برای حمایت از هنرمندان به یک خیریه اختصاص یافت، ارزش این گربه‌ها از نادر بودن و سن گربه نشأت می گیرد و همان‌طور که در مثال‌های بالا نشان داده شد، ارزش آن‌ها می‌تواند به‌شدت متفاوت باشد.

 

گربه‌های Mewtated، Founder و Exclusive تنها چند نمونه از گربه‌های مختلف موجود در این بازی هستند. با نگاهی به گربه‌های مختلف و مبلغی که مردم آنها را به فروش می‌رسانند، واضح است که مردم می‌توانند از این بچه‌گربه‌های مجازی درآمد کسب کنند. یافتن گربه‌هایی که جهش پیدا کنند تا الماس دریافت کنند، فرصت کسب درآمد بزرگی است. اما هیچ تضمینی وجود ندارد که چنین گربه‌ای دریافت کنید.

 

روش‌های مختلف درآمدزایی از کریپتوکیتیز

به طور کلی، حتی گربه‌های معمولی نیز قابل فروش هستند، اما با فروش گربه‌های معمولی پول کمتری به دست خواهید آورد و در فرآیند تولیدمثل، ممکن است خوش‌شانس باشید و بتوانید گربه‌ای با جواهر خاص دریافت کنید. همچنین الگوهای تولیدمثلی وجود دارد که به شما می‌گوید دقیقاً کدام گربه‌ها را برای ایجاد گربه‌های کمیاب‌تر با یکدیگر جفت‌گیری کنید. این نیز تا حدودی یک قمار است زیرا گربه‌های موردتقاضا دائماً تغییر می‌کنند. گربه‌ای که امروز بسیار ارزشمند است ممکن است فردا ارزش چندانی نداشته باشد.

اما تولیدمثل تنها یک راه برای کسب درآمد از بازی کریپتوکیتیز KryptoKittens است، راه دیگر خرید و سپس فروش است. گاهی اوقات ممکن است یک بچه‌گربه را با قیمت پایین خریداری کنید و سپس آن را با سود بفروشید. درنهایت، این امکان نیز وجود دارد که یکی از گربه‌های خود را واگذار کنید. این یعنی افراد دیگر می‌توانند گربه شما را به عنوان جفت گربه جدید خود انتخاب کنند. شما بخش اعظم سود آن را دریافت خواهید کرد و CryptoKitties مبلغ کمی را به عنوان کمیسیون دریافت می‌کند.

 بازی متاورسی کریپتو کیتیز CryptoKitties

ماهیت کریپتوکیتیز چیست؟

بیشتر پروژه های مبتنی بر بلاک چین با یک ارز دیجیتال منتشر می شود که این رمزارزها، توکن های معاملاتی هستند که دارای ارزش کاربردی بوده و می توان به سهم هایی از شرکت مربوطه، مبادله می شوند. عرضه توکن ها به یکی از موفق ترین ابزارها برای تامین بودجه استارت آپ ها بدل شده، تا جایی که در بسیاری از موارد، بودجه این پروژه از میلیون ها دلار نیز فراتر رفته است.

از طرف دیگر نمی توان کریپتوکیتی ها را ارزهای دیجیتالی دانست، بلکه دارایی های بلاک چینی هستند که از نظر ساختاری شباهت های بی شماری با توکن های دیگر دارند. هر کریپتوکیتی دارای ویژگی های خاصی است که به هیچ وجه مشابه با کریپتوکیتی دیگری نیست. همین مورد یکی از مهم ترین اصول در بحث ارزهای دیجیتالی بوده که بدان معناست که هر دلار جدای از اینکه در چه جایی دریافت، چاپ و یا بدست آمده، تنها یک دلار است.

ارزش توکن های منحصر به فرد، از کمیاب بودنشان منشا می گیرد. هر کریپتوکیتی نوعی از توکن های استاندارد ERC-721 بوده که دارای ویژگی های منحصر به فرد است که بر روی کدهای آن، ویژگی های مخصوصی دارد. تمام این ویژگی های خاص بر روی کدهای آن نوشته می شود که تعیین کننده فنوتایپ یا ژنوتایپ بودن آن است. منظور از ژنوتایپ بودن، همان ژنتیک کریپتوکیتی ها است که ویژگی های هر یک از این کدها را مشخص می کند. با ترکیب فنوتایپ و ژنوتایپ، تا چهار میلیون حالت ممکن است برای کریپتوکیتی ها تعریف شود که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند.

پلتفرم مبتنی بر شبکه اتریوم

پلتفرم بازی کریپتوکیتیز مبتنی بر شبکه اتریوم بوده تا از این طریق قراردادهای هوشمند، تمامی کارهایی که مبتنی بر ساخت و تبادل کریپتوکیتی ها می شود را مدیریت می کند. در نتیجه هیچ نیرویی به صورت مستقیم نظارت مرکزی و کنترل دارایی های شما را بر عهده دارد. هر فردی که صاحب توکن باشد، کیتی ها نیز برای او هستند که می تواند آن را نگه داشته و یا اینکه تبادل کند.

به دلیل اینکه کریپتوکیتی ها از شبکه اتریوم استفاده می کنند، تمامی پرداخت ها از طریق اتر انجام می شود. به همین خاطر امکان خرید کریپتوکیتی ها با استفاده از پول های سنتی امکان پذیر نیست اما تیم توسعه دهنده این پروژه در نظر دارد که این قابلیت را برای کاربران خود فراهم کند.

برای ذخیره و نگهداری از این نوع توکن ها، نیاز به کیف پول اتریوم است که قابلیت اجرایی شدن بر روی مرورگرهای وب را داشته باشد. در حال حاضر راحت ترین روش برای ذخیره این نوع توکن ها، استفاده از کیف پول متامسک است.

بازی متاورسی کریپتو کیتیز CryptoKitties

منشا پیدایش کریپتوکیتی ها

اولین کیتی در سال 2017 ایجاد شد که از آن تاریخ به بعد، هر 15 دقیقه یک بار یک گربه ایجاد شد. این روند تولید گربه ها تا نوامبر سال 2018 ادامه داشت تا جایی که این روند موجب شد که هیچ گربه ای از نسل صفر باقی نماند. براساس گزارش هایی که از بازی کریپتوکیتیز وجود دارد، در حال حاضر 50 هزار گربه از نوع نسل صفر وجود خواهند داشت.

بعد از اینکه تعداد گربه های نسل صفر به این تعداد رسید، می توانند زاد و ولد کنند. به همین خاطر است که هر گربه می تواند نقش پدر و مادر داشته باشد. صاحب گربه مادر نیز حاصل این زاد و ولد را دریافت می کند. این گربه متولد شده، به غیر از خصوصیاتی که مشابه با والدین خود دارد، می تواند خصوصیات ویژه ای نیز داشته باشد. در برخی از جهش های خاص که ممکن است به ندرت اتفاق می افتاد، یک گربه تجملی نیز ایجاد می شود که دارای ارزش بالایی است.

از نظر تئوری، تعداد گربه ها محدودیتی نداشته و تا زمانی که بتوانید کارمزد تراکنش ها را پرداخت کنید، می توانید گربه های جدیدی نیز ایجاد کنید. حتی در این میان بازاری برای ایجاد گربه های دیگران نیز وجود دارد که می توانید با تنها پرداخت مبلغی به صاحب گربه مادر، زاد و ولد را ایجاد کنید.

بازی متاورسی کریپتو کیتیز CryptoKitties

چگونه می توان کریپتوکیتی خرید؟

آسان ترین روشی که می توان برای خرید کریپتوکیتی پیشنهاد کرد، استفاده از فروشگاه Marketplace است. از آنجایی که هر کریپتوکیتی خاص است، پس قیمت منحصر به فردی نیز دارد. قیمتی که این گربه ها دارند مابین 0.003 تا 100,000 اتریوم است. پس برای خرید این گربه ها نیاز به اتریوم است. این اتریوم را می توانید از صرافی های خارجی از جمله بیت فاینکس، کوین بیس و یا صرافی های داخلی تهیه کنید. بعد از اینکه اتریوم را به کیف پول متامسک منتقل کردید، تنها کاری که باید انجام دهید این است از طریق وب سایت مربوطه، ثبت نام کرده و کریپتوکیتی خود را خریداری کنید.

کجا می توانید کریپتوکیتی خود را ذخیره کنید؟

برای ذخیره کریپتوکیتی خود، می توانید از کیف پول رسمی اتریوم بر روی مرورگر خود، یعنی متامسک استفاده کنید. متامسک این قابلیت را به شما می دهد که دارایی های خود را ذخیره کرده و از این طریق معامله کنید. در صورتی که بخواهید از کیف پول های سخت افزاری برای ذخیره کریپتوکیتی های خود استفاده کنید، کیف پول لجر نانو اس می تواند گزینه خوبی برای ذخیره این دارایی های دیجیتال باشد. کیف پول لجر از توکن های ERC-721 پشتیبانی می کند.

بازی متاورسی کریپتو کیتیز CryptoKitties

تیم توسعه دهنده بازی کریپتوکیتیز (CryptoKitties)

تیم توسعه دهنده بازی کریپتوکیتیز (CryptoKitties)، آکسیوم ژن است که تاکنون توانسته است پروژه های مختلفی را راه اندازی کند. از جمله این پروژه ها می توان به عینک های واقعیت مجازی تا فناوری های مرتبط با بلاک چین اشاره کرد. درآمدی که از طریق این بازی می توان کسب کرد، بسیار منحصر به فرد است. این شرکت با فروش گربه های نسل صفر سود خوبی را بدست آورده است. با هر تراکنشی که در بازی انجام می شود مبلغی در حدود 3.75 درصد از کل تراکنش را دریافت می کند.

با پایان یافتن سال جاری میلادی و اتمام گربه های نسل صفر، تنها منبع درآمد توسعه دهنده از محل همین تراکنش ها است. البته این نکته بدان معنا نیست که تنها منبعی که می توان گربه های بازی را خرید، بازار رسمی آن نیست و می توانید از دیگر بازارها نیز گربه های خود را بخرید. قراردادهای هوشمند بخش حراجی بازی را نمی توان آن چنان مفید و قابل اعتماد برای انجام تراکنش ها دانست.

چهارچوب‌های زمانی و نقشه راه

در هفته اول دسامبر سال ۲۰۱۷ که بازی منتشر شد، پلتفرم چیزی در حدود شصت هزار کاربر، صد هزار گربه و پنج میلیون دلار پول در گردش در حراجی داشت. در همان هفته، مسئولین بازی اعلام کردند که چیزی در حدود ۲۵ درصد ترافیک شبکه اتریوم به‌واسطه این بازی بوده است.

هفته پس‌ازآن بود که این ارقام چند برابر شده تا جایی که کاربران این بازی به ۱۵۰ میلیون نفر رسید و سرمایه در گردش در حراجی نیز ۱۵ میلیون دلار شد.

بنا بر نقشه راهی که این شرکت منتشر نموده، نرم‌افزار موبایلی بازی با ویژگی‌های کامل نسخه وب در سال ۲۰۱۸ منتشر خواهد شد. پذیرش ارزهای غیرمجازی نیز به‌زودی به بازی اضافه خواهد شد. تا پایان سال ۲۰۱۸ نیز تمام گربه‌های نسل صفر به دنیا خواهند آمد.

بازی متاورسی کریپتو کیتیز CryptoKitties

 

سوالات متداول

بازی Crypto Kitties چیست؟

کریپتوکیتیز یک بازی مبتنی بر فناوری بلاک چین است که در آن،‌ کاربران به پرورش گربه های مجازی می‌پردازند از طریق خرید و فروش و تولید مثل به درآمد زایی می‌رسند.

 

توکن Crypto Kitties چیست؟

هر یک از گربه های داخل بازی، یک NFT با استاندارد ERC-721 هستند که نه قابل کپی برداری اند و نه می‌توانید آن ها را از بین ببرید؛ قیمت هر NFT مشخص و با یکدیگر متفاوت است.

 

برای بازی کردن به چه چیزی نیاز است؟

برای اجرای بازی و کسب درآمد از آن به یک سیستم کامپیوتری که از کروم یا فایرفاکس پشتیبانی کند، والت ارز دیجیتال که از شبکه اتریوم پشتیبانی کند و مقداری اتریوم برای پرداخت گس و خرید NFT نیاز دارید.

 

 

توجه :

دوستان توجه داشته باشید که چون از این بازی هنوز استقبال گرمی نشد ما آموزش کامل رو قرار نداده ایم .
اگر دوستان و کاربران عزیز فراورس در صفحه کامنت زیر اعلام کنند ، آموزش دقیق و کامل بازی قرار داده خواهد شد

 

لینک کوتاه :

https://faraverse.ir/?p=1266

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *