فراورس

واترمارک لوگو فراورس

پشتیبانی

01191014913

بازی متاورسی همسایه من آلیس My Neighbor Alice

بازی متاورسی همسایه من آلیس My Neighbor Alice

بازی متاورسی همسایه من آلیس My Neighbor Alice

سلام خدمت تمام کاربران عزیز و دوست داشتنی سایت فراورس . امروز دوباره با شما هستیم با آموزش و معرفی بازی جدید متاورسی . خب امروز قصد داریم بازی مای نیبر آلیس یا همان همسایه من آلیس را به شما معرفی کنیم.

این بازی حول دنیای “آلیس” متمرکز شده و مجموعه‌ای از جزایر را در خود جای داده است که هر کسی می‌تواند با استفاده از خلاقیت‌های خود، زمین‌هایی را در آن‌ها خریداری کند و توسعه دهد. این بازی از لحاظ  طراحی عجیب و غریب مانند بازی Animal Crossing است، اما همچینن دارای عنصر قوی امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است، که این برای مخاطبان ارزهای رمزنگاری شده جذابیت بیشتری ایجاد می‌کند.

بازی همسایه من آلیس دارای یک داستان روایت محور است و راهی برای تعامل و خلاقیت اجتماعی است؛ زیرا بازیکنان قادر به ساخت زمین‌های خود هستند و آنچه را که ایجاد کرده‌اند به رخ دوستان و بازیکنان دیگر می‌کشند. بیشتر موارد موجود در بازی توسط توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) ارائه می‌شوند که کاملا متعلق به بازیکن است.

این استودیو توسط Antler Interactive، یک استودیوی بازی‌سازی موبایل و واقعیت مجازی است که چندین بازی محبوب از جمله Krystopia و SVRVIVE: The Deus Helix در کارنامه خود دارد. این شرکت توسط آنا نورویک (Anna Norrevik) مدیر عامل و کارشناس امور مالی هدایت می‌شود، که تجربه کار در شرکت‌های معتبر جهانی از جمله Credit Suisse و Accenture را دارد.

آلیس توکن حاکمیت بومی این بازی، در ماه مارس ۲۰۲۱ در لانچ پول بایننس راه‌اندازی شد و این کمی پس از برگزاری SHO (روشی جدید برای جذب سرمایه، که توسط DAOMaker معرفی شده است) در فوریه ۲۰۲۱ انجام شد.

بازی متاورسی همسایه من آلیس My Neighbor Alice

 

My Neighbor Alice (همسایه من آلیس) چیست؟

My Neighbor Alice یک بازی چند نفره و مبتنی بر بلاک چین است، که در آن از بازیکنان برای خرید جزایر مجازی، جمع آوری و ساختن موارد هیجان انگیز و دیدار با دوستان جدید باهم بازی می‌کنند. در راستای یک روایت هیجان انگیز، این بازی شامل عناصر مالی گرافیکی و بلاک چین برای کسانی است که می‌خواهند فراتر از بازی و کسب درآمد از تجربه خود بپردازند.

بازی متاورسی همسایه من آلیس My Neighbor Alice

زمان انتشار بازی

از سرمایه گذاران اولیه ALICE دعوت می‌شود تا در ژانویه ۲۰۲۱ به نسخه آزمایشی Steam بپیوندند. با گذشت زمان، ویژگی‌های مختلف درون بازی به My Neighbor Alice اضافه می‌شود.
انتظار می‌رود بازی کامل در بهار ۲۰۲۲ منتشر شود.

 

چگونه می توان از آن استفاده کرد؟

بازیکنان می ‌توانند از طریق سیستم عامل‌های بازی سنتی مانند Steam و همچنین وب سایت رسمی آلیس به بازی دسترسی پیدا کنند.

بازی متاورسی همسایه من آلیس My Neighbor Alice

چه عناصر حاکمیتی در My Neighbor Alice فعال خواهند شد؟

My Neighbor Alice (همسایه من آلیس) سازمانی غیرمتمرکز به نام شورای جامعه را اداره می‌کند که توسط جامعه اداره می‌شود. هر کسی که دارای علائم ALICE باشد، می‌تواند با رای گیری، پیشنهاد اصلاح و تصمیم گیری در مورد بودجه، به شورای جامعه بپیوندد و در روند حاکمیت شرکت کند.

 

My Neighbor Alice و DeFi

یکی از دیدگاه‌های استراتژیک در My Neighbor Alice (همسایه من آلیس) ایجاد مشوق‌های پولی برای بازیکنان متعهد و با انگیزه است. عناصر اصلی DeFi در بازی عبارتند از:

NFT یا نشانه‌هایی  که به صورت موارد درون بازی مانند زمین، خانه، گیاهان، حیوانات و سایر موارد ارائه می‌شوند. بازیکنان می‌توانند علائم ALICE خود را به خطر بیندازند و وثیقه NFT سود سهام را دریافت کنند. وقتی کاربر NFT را از سیستم خریداری می‌کند، ممکن است درصدی از قیمت خرید به یک حساب وثیقه ویژه مرتبط با NFT وارد شود.

سپس کاربر می‌تواند آن را به قیمت معادل وثیقه قفل شده (یا درصدی از آن) به سیستم بفروشد (یعنی NFT را از بین ببرد). این تضمین می‌کند که مقدار NFT نمی‌تواند زیر یک آستانه خاص قرار گیرد.

بازی متاورسی همسایه من آلیس My Neighbor Alice

وام‌گیری یا Lending

این پلتفرم به صورت پیش‌فرض دارای امکانات وام‌گیری و وام‌دهی است. بازیکنان می‌توانند در ازای دریافت سود، توکن‌های غیر قابل تعویض خود را وام دهند یا از دیگران وام بگیرند. همسایه من آلیس با استفاده از قراردادهای هوشمند برای اطمینان از این که وام‌دهندگان همیشه توکن‌های خود را پس می‌گیرند، این سیستم را به یک سیستم بدون نیاز به اعتماد تبدیل می‌کند.

بازیکنان همچنین می‌توانند به طور مستقیم توکن‌های غیر قابل تعویض ALICE را از طریق بازار داخل بازی یا سایر بازارهای خارجی توکن‌های NFT در بلاک چین‌های مختلف مانند Treasureland خرید و فروش کنند.

بازی همسایه من آلیس همچنین یک ویژگی منحصربه‌فرد را ارائه می‌دهد: کسری از قیمت خرید هر توکن NFT را در یک حساب ویژه مرتبط با این توکن قفل می‌کند. به عنوان مثال کسی ممکن است یک توکن غیر قابل تعویض را به قیمت یک اتر خریداری کند؛ ۱۰ درصد آن در حساب توکن مرتبط قفل می‌شود و در صورت سوختن این توکن NFT خاص، می‌تواند بازیابی شود.

این ارزش ذاتی تضمین می‌کند که توکن های NFT حداقل یک مقدار ثابت را حفظ کنند و همچنین می‌توانند به عنوان وثیقه در برنامه‌های وام دیفای استفاده شوند.

بازی متاورسی همسایه من آلیس My Neighbor Alice

استیکینگ یا سهام گذاری

کاربران قادر خواهند بود توکن‌های خود را برای کسب سود سهام گذاری کنند. بالاترین میزان سود Staking نیز در روزهای اولیه انتشار بازی ارائه می‌شود. این میزان به آرامی و همراه با انتشار ویژگی‌های جدید بازی و بالغ شدن آن کاهش خواهد یافت.

 

دارایی‌های مبتنی بر بلاک چین درون بازی

این بازی ارز داخلی خود را دارد که با نسبت یک به یک، در بلاک چین توسط توکن آلیس نمایش داده می‌شود. این توکن در دنیای آلیس کاربردهای مختلفی دارد و می‌تواند برای خرید‌های داخل بازی، کسب پاداش‌های سهام گذاری و شرکت در سیستم حاکمیت غیرمتمرکز بازی همسایه من آلیس مورد استفاده قرار گیرد.

از طرف دیگر، توکن‌‌های غیر قابل تعویض این بازی با استفاده از پروتکل Chromia Originals ساخته می‌شوند. در عوض این‌ها از زنجیره هوشمند بایننس (BSC) قدرت می‌گیرند که برای امنیت از توافق PoSA استفاده می‌کنند.

بازی متاورسی همسایه من آلیس My Neighbor Alice

مقایسه بازی همسایه من آلیس با Decentraland

در حال حاضر، با وجود دیگر بازی‌های ساخت و ساز بلاکچینی مانند DecentraLand و Sandbox، بازی همسایه من آلیس هیچ رقیب مستقیمی ندارد.

از بین این‌ها Decentraland مسلما شبیه‌ترین است؛ زیرا از یک سیستم مشابه برای تفکیک قطعات زمین برای ساخت بازیکنان استفاده می‌کند. هر دو بازی دارای فضای محدود هستند: در نتیجه زمین‌ها با گذشت زمان کمیاب می‌شوند.

در مورد دیسترالند، این قطعات در ابتدا در سال ۲۰۱۷ به به عنوان بخشی از رویداد Terraform به کاربران فروخته شد و دومین دور فروش توکن LAND در سال ۲۰۱۸ برگزار شد که در آن، توکن‌های باقیمانده از سال ۲۰۱۷ به فروش رسید.

این دو بازی کابران را قادر می‌سازند تا با ایجاد دارایی‌های خود – البته به روشی متفاوت – از مهارت‌های خود کسب درآمد کنند. در بازی همسایه من آلیس، کاربران می‌توانند توکن‌های NFT خود را با استفاده از ابزارهای داخل این بازی ایجاد کنند و سپس این دارایی‌ها را در بازار داخلی بفروشند.

در DecentraLand کابران می‌توانند مدل‌ها را با استفاده از ابزار ساخت و ساز به بازی وارد کنند و دارایی‌هایی را ایجاد کنند که می‌تواند در قطعات LAND آن‌ها قرار گیرد؛ در حالی که دارایی‌های مبتنی بر این توکن NFT‌ می‌تواند در بازار دیسنترالند فروخته شود.

هر دو، بازی دنیای آزاد هستند؛ اما Decentraland از گرافیک نیمه واقعی سه بعدی استفاده می‌کند، در حالی که همسایه من آلیس دارای گرافیک ضعیف‌تری است که یادآور بازی Animal Crossing است.

بازی متاورسی همسایه من آلیس My Neighbor Alice

آیا برای انجام بازی به کیف پول Crypto نیاز دارم؟

نه، از شما یک کیف پول رمزنگاری برای سوار شدن و انجام بازی خواسته نمی شود. در My Neighbor Alice ، فقط شما تصمیم خواهید گرفت که می‌خواهید چه‌قدر در ویژگی های غیرمتمرکز بازی و DeFi نقش داشته باشید. در عین حال، اگر تصمیم دارید به شورای جامعه بپیوندید یا موارد مختلفی از بازی مانند NFT را بخرید؛ برای انجام معامله به یک کیف پول ارز دیجیتال نیاز خواهید داشت.

 

هزینه بازی چقدر است؟

My Neighbor Alice یک بازی رایگان است. با این حال، برای سفارشی کردن آواتارها (گرافیکی کردن تصویر کاربران) و طرح‌های مجازی به شما پیشنهاد می‌شود موارد مختلفی را در بازی بخرید.

بازی متاورسی همسایه من آلیس My Neighbor Alice

رمز ALICE چیست؟

ALICE یک توکن داخل بازی است که برای خرید اقلام داخل بازی و NFTها در بازار و برنده شدن در مسابقه‌ها از آن استفاده خواهید کرد. علاوه بر این، داشتن یک توکن ALICE این امکان را برای شما فراهم می‌کند که در ازای دریافت پاداش آن‌ها را در اختیار داشته باشید و از طریق شورای جامعه در روند حاکمیت شرکت کنید.

 

ویژگی‌های کلیدی بازی در My Neighbor Alice چیست؟

My Neighbor Alice شامل انواع ویژگی‌های درون بازی است که برای پیشرفت و ارتقا تجربه بازی کاربران طراحی شده است. بازیکنان می‌توانند زمین و سایر وسایل بازی خود را از قبیل خانه‌ها، حصارها، حیوانات و گیاهان معامله کنند. جزایر مجازی عناصر مهم زیرساخت بازی هستند.

بازیکنان می‌توانند زمین‌های آلیس را پس از حمل و نقل یا در بازار از آلیس خریداری کنند. توجه به این نکته ضروری است که تعداد کمی از قطعات زمین در جهان آلیس وجود دارد و هر قطعه زمین به صورت NFT نمایش داده می‌شود. از آواتار (تصویر گرافیکی کاربر) برای نمایش بازیکنان در بازی استفاده می‌شود.

بازیکنان می‌توانند آواتارهای خود را با کمک لوازم خود شخصی سازی کنند و با نصب دارایی‌های مختلف روی آن، آن را ویرایش کنند.
بازیکنان می‌توانند موارد مختلف در بازی مانند خانه‌ها، نرده‌ها، گیاهان و حیوانات را در بازار بازی جمع آوری و تجارت کنند. My Neighbor Alice دارای یک سیستم شهرت خواهد بود که به بازیکنان به عنوان صاحبان زمین خوب با افزایش مزایا (تا شرکت در شورای جامعه) پاداش می‌دهد.

My Neighbor Alice امکانات مختلفی را برای بازیکنان فراهم می‌کند تا در یک هدف مشترک کار کنند و برای تکمیل فعالیت‌های سرگرم کننده به منابع بپیوندند. به عنوان مثال، این بازی رویدادهای ایجاد شده در جامعه را که بازیکنان در فعالیت‌ها و مسابقات شرکت می‌کنند، امکان پذیر می‌کند.

بازی متاورسی همسایه من آلیس My Neighbor Alice

ارتباط با سایر

My Neighbor Alice همچنین یک انجمن غیرمتمرکز را فعال می‌کند، جایی که کاربران می‌توانند در مورد فعالیت‌های بازی بحث کنند، برنامه آینده رای دهنده‌ها را در سازمان غیرمتمرکز تشخیص دهند، دوستان جدید جستجو کنند، و غیره

 

طراحی بازی

این فقط یک بازی برای بازیکنان بلاک چین نیست. این یک بازی است که بلاک چین را به میلیون‌ها بازیکن و کاربر معرفی می‌کند. My Neighbor Alice یک بازی چند نفره است، جایی که هر کسی می‌تواند جزایر مجازی را خریداری و مالک آن شود، موارد هیجان انگیز را جمع آوری و بسازد و با دوستان جدید ملاقات کند. این بازی با الهام از بازی‌های موفقی مانند Animal Crossing، بهترین‌های دو دنیا را با هم ترکیب می‌کند. روایتی سرگرم کننده برای بازیکنان عادی که می‌خواهند از تجربه بازی لذت ببرند. کاربران می‌توانند از طریق بازی، جزایر مجازی را خریداری و مالک شوند، موارد جالب را جمع آوری و بسازند و با دوستان جدید ملاقات کنند. هدف این بازی تلفیق یک روایت جالب برای بازیکنان معمولی است که می‌خواهند از گیم پلی بازی لذت ببرند، یک اکوسیستم برای بازیکنانی که می‌خواهند NFT را جمع آوری و تجارت کنند.

بازی متاورسی همسایه من آلیس My Neighbor Alice

شبکه غیرمتمرکز

My Neighbor Alice  قصد دارد با یک سازمان غیرمتمرکز خود به نام شورای جامعه که توسط جامعه اداره می‌شود، به یک بازی مورد علاقه متعلق به کاربران تبدیل شود. در مجموع، کاربران می‌توانند در مورد استفاده از درآمد حاصل از فروش جزیره، فروش دارایی درون بازی و کانال‌های توزیع بازی سنتی تصمیم بگیرند. در ضمن، آن‌ها می‌توانند در مورد برنامه توسعه پروژه و طرح‌های خرید توکن تصمیم بگیرند.

 

جزایر

بعد از اینکه قطعه زمین از آلیس یا در بازار خریداری شد، بازیکنان می‌توانند شکل زمین را تغییر دهند و آن را با موارد مختلف در بازی مانند خانه‌ها، دریاچه‌ها، تزئینات، حیوانات، گیاهان و سایر مواردی که می‌توانند تزئین کنند.

سایر موارد بازی هم از طریق بازار داخل بازی و هم بازارهای NFT در بلاک چین‌های دیگر قابل معامله است. این امر برای دارایی‌های ایجاد شده از طریق بازی نقدینگی ایجاد می‌کند و همچنین بازیکنان بیشتری را ترغیب می‌کند تا در ساختن جهان آلیس مشارکت کنند.

بازی متاورسی همسایه من آلیس My Neighbor Alice

ALICE Token

رمز ALICE توکن بومی بازی است. به دارندگان توکن، امکان بازی، سرمایه گذاری و همچنین بخشی از بازی را می‌دهد. از ALICE می‌توان برای خرید دارایی، زمین و لوازم تزئینی داخل بازی استفاده کرد. کاربران می‌توانند از طریق شرکت در رویدادهای مختلف درون بازی مانند مسابقات، توکن ALICE را کسب کنند.

 

بنیانگذاران

Antler Interactive یک استودیوی بازی پیشرو است که به خاطر نوآوری‌های خود در این صنعت معروف است. به عنوان یک پیشگام در بازی VR، در حال تجربه واقعیت افزوده (AR) و فناوری بلاک چین است. با داشتن حدود یک میلیون بازیکن، آخرین بازی‌های موبایل آن‌ها اغلب توسط Google در فروشگاه Google Play به عنوان “Top AR Picks و توسط Apple به عنوان Game of the Da ارائه می‌شود.

بازی متاورسی همسایه من آلیس My Neighbor Alice

 

توجه :

دوستان توجه داشته باشید که چون از این بازی هنوز استقبال گرمی نشد ما آموزش کامل رو قرار نداده ایم .
آموزش هایی در مورد قطعه های زمین – ساختمان ها – انواع ساختمان ها – ماشین ها در بازی – شهروندان در بازی – انواع اجاره منزل و ویلا –  و … را قرار نداده ایم.
اگر دوستان و کاربران عزیز فراورس در صفحه کامنت زیر اعلام کنند ، آموزش دقیق و کامل بازی قرار داده خواهد شد

لینک کوتاه :

https://faraverse.ir/?p=1202

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *