فراورس

واترمارک لوگو فراورس

پشتیبانی

01191014913

بازی متاورسی ایلوویوم Illuvium

بازی متاورسی ایلوویوم Illuvium

بازی متاورسی ایلوویوم Illuvium

بازی متاورسی ایلوویوم Illuvium : خواص توکن‌های بی‌همتا (NFT) همچون یکتا بودن و امکان اثبات مالکیت بی‌قید و شرط به وسیله رمزنگاری در بلاکچین، آن‌ها را بدل به گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده در صنعت بازی‌سازی می‌کند. فروش اقلام داخل بازی اعم از پوسته‌ها، وسایل تزیینی، قدرت‌ها، ارز داخل بازی و محتوای اختصاصی از دیرباز جریان درآمدی قابل ملاحظه‌ای برای استودیوهای بازی‌سازی به شمار می‌رفت. حال به کمک تکنولوژی بلاک چین، ژانر جدیدی از مدل اقتصادی بازی‌ها به وجود آمده است که به یک اندازه برای گیمرها و سازندگان جذاب است؛ مدل بازی کن و درآمد کسب کن (play to earn). همچنین امکان ایجاد دنیایی تمام دیجیتال – متاورس Metaverse – همچون فضای فیلم Ready Player One روز به روز محتمل‌تر و نزدیک‌تر به نظر می‌رسد. با چنین پیش‌زمینه‌ای، به معرفی دنیای ایلوویوم (Illuvium) خواهیم پرداخت. بازی ایلوویوم، بازی بلاکچینی غیرمتمرکز است که بر بستر شبکه اتریوم ساخته شده است.

بازی متاورسی ایلوویوم Illuvium

بازی ایلووویم چیست؟

ایلوویوم را می‌توان مخلوطی از دو ژانر بازی دانست؛ بخش ماجراجویی آن در سبک نقش‌آفرینی (RPG) است و بخش مبارزات آن به سبک بازی‌های Auto Battler (همانند بازی DOTA Auto Chess) طراحی شده است. همچنین مشابه اکثر بازی‌های بلاکچینی، تمامی اقلام قابل اخذ داخل بازی به شکل توکن‌های بی‌همتا (NFT) طراحی شده‌اند و امکان مبادله و خرید و فروش آن‌ها وجود دارد. این بازی در زمان عرضه (سه ماهه اول سال ۲۰۲۲) از قابلیت‌های راهکار لایه دو ایمیوتبل ایکس (Immutable-X) بهره خواهد برد. این راه‌حل مقیاس‌پذیری از گواه‌های بی‌نیاز به دانش (ZK Proof) استفاده می‌کند و برای کاربران هزینه اندک مینت و تراکنش، سرعت بالا و بی‌نیازی از زمان انتظار برای آزادی اتر در لایه اصلی را در پی خواهد داشت. همچنین در عین برخورداری از این مزایا، در صورت وجود مناقشه می‌توان همواره از امنیت شبکه اصلی اتریوم بهره برد.

بازی متاورسی ایلوویوم Illuvium

مکانیک بازی ایلوویوم

در این بازی، شما در نقش تنها بازمانده یک سفینه فضایی در یک سفر بین‌منظومه‌ای نقش‌آفرینی می‌کنید. در سیاره ناشناخته ایلوویوم، موجوداتی اسرار‌آمیز و قدرتمند به نام ایلوویال (Illuvial) وجود دارند و تنها همراه شما در این سفر در ابتدا، دستیار روبوتیک شماست که نقش انبار سیار و استخراج و تبدیل منابع به سلاح و دیگر آیتم‌ها را به عهده دارد. بیش از ۱۰۰ ایلوویال مختلف در بازی وجود دارد و هر گوشه از سیاره اقلیم، شرایط و منابع خاص خود را دارد. در صورت شکست دادن ایلوویال‌ها می‌توانید آن‌ها را به وسیله قفس‌هایی کریستالی به نام شارد (Shard) به اسارت بگیرید و به عنوان جنگجو در حالت مبارزه‌ای بازی (Auto Battler) استفاده کنید. در این حالت، بازیکنان مختلف می‌توانند با چینش کاراکترهای خود، با توجه به نحوه تاب‌آوری هر کدام از کلاس‌های مختلف شخصیت‌ها در برابر یکدیگر، در نبرد پیروز شوند. همچنین بنا بر این است که دیگر بازیکنان بتوانند بر روی نتیجه مسابقه شرط‌بندی کنند. دو نوع مختلف زمین بازی (آرنا – Arena) در بازی وجود خواهد داشت: زمین بازی رقابتی (Ranked Arena) که در آن بازیکنان با توجه به سطح مهارت و نتایج گذشته در مقابل حریفی هم‌سطح قرار خواهند گرفت و در صورت پیروزی‌های متوالی ارتقا سطح خواهند یافت و زمین بازی لویاتان (Leviathan Arena) که چنین محدودیتی ندارد و هر کس می‌تواند با اختصاص مقداری اتر (Eth) یا توکن sILV (که ارز دیجیتال داخل بازی است) به عنوان شرط، هر کسی را به چالش بکشید. همچنین همان‌طور که اشاره شد، تماشاگران می‌توانند بر روی طرفین شرط ببندند.
بازی متاورسی ایلوویوم Illuvium

ایلوویال

بیش از ۱۰۰ ایلوویال مختلف در بازی وجود دارد. برخی بسیار قدرتمند و نادر هستند و برای اسیر کردن آن، شخصیت اصلی شما نیاز به سلاح‌های پیشرفته و قفس‌های مستحکم دارد. ایلوویال‌ها دو ویژگی اصلی دارند: طبع (Affinity) و نوع (Class).

پنج طبع با الهام از عناصر طبیعی برای این موجودات اسرارآمیز وجود دارد: آب، آتش، زمین، هوا و طبیعت. همچنین برخی از ایلوویال‌های قدرتمند همزمان دارای دو طبع هستند (برای مثال طبع بلور یخ که ترکیبی از عناصر آب و هوا است) و یا پیوندی قدرتمند از یک طبع دارند (برای مثال طبع برزخ که از دو عنصر آتش تشکیل شده است). طبع‌های مختلف به نحوی طراحی شده‌اند که در برابر برخی برتری داشته باشند و در برابر برخی دیگر ضعف. بنابراین در نبردهای آرنا، انتخاب استراتژیک ایلوویال‌ها در برابر تیم حریف مساله‌ای بسیار حائز اهمیت است.

علاوه بر طبع، این موجودات کلاس‌های متفاوتی نیز دارند: پنج نوع با نام‌های Empath، Rogue، Guardian، Psion و Fighter وجود دارد. همانند طبع، هم‌افزایی بین انواع مختلف در تعیین برنده نبرد بسیار موثر است. ایلوویال‌های قدرتمند ممکن است دارای خصوصیات همزمان دو نوع مختلف باشند. برای مثال کلاسی به نام اسلیر (Slayer) وجود دارد که توانایی‌های دو طبقه Fighter و Rogue را به طور همزمان دارد.

با کشف ایلوویال‌ها، نرخ پیدا کردن ایلوویال‌های جدید کاهش می‌یابد. تصمیم راجع به اضافه کردن مجموعه‌های جدید از شخصیت‌ها توسط DAO و شورای حاکمیت این بازی گرفته می‌شود. با توجه به گنجاندن قابلیتی برای ترکیب چندین شخصیت با یکدیگر برای تولید ایلوویالی با قدرت بیشتر (Fusion و Bond)، پیش‌بینی می‌شود ایلوویال‌های نسل اول با گذشت زمان کمیاب‌تر و ارزشمندتر شوند.

بازی متاورسی ایلوویوم Illuvium

سلاح و زره

در بازی ایلوویوم تنها ایلوویال‌ها به مبارزه نمی‌پردازند، بلکه شخصیت اصلی نیز نقشی فعال در بخش آرنا و ماجراجویی دارد. با تجربه نبرد‌های بیشتر و شکست رقبا، سطح کاراکتر شما بالاتر می‌رود همچنین با ساخت یا خرید سلاح بهتر، توانایی آن افزایش می‌یابد. این قضیه برای زره و سپر نیز بدین منوال است. کشف عناصر کمیاب به شما امکان ساخت سلاح‌ها و زره‌هایی با قابلیت‌های بیشتر می‌دهد.

 

تغییرات ظاهری

امکانی ماژولار برای تغییر ظاهر در بازی گنجانده شده است که Imbue نام دارد و می‌توان آن را به آیتم‌های بسیاری اعمال کرد. این آیتم را می‌‌توان برای شخصی‌سازی و تفکیک بیشتر کاراکترهای تحت مالکیت خود از دیگر بازیکنان به آن اعمال کنید. همانند دیگر آیتم‌های بازی، این قلم نیز قابل خرید و فروش است.

بازی متاورسی ایلوویوم Illuvium

صرافی IlluviDEX

این بازارچه آنلاین تحت نظارت DAO ایلوویوم است و برای خرید و فروش توکن‌های بی‌همتای داخل بازی استفاده می‌شود. در حال حاضر به ازای هر معامله در این صرافی، ۵ درصد هزینه تراکنش از مبلع نهایی کسر و به صندوق ایلوویوم واریز می‌شود.

 

ابلیسک

ابلیسک‌هایی در سراسر نقشه بازی گنجانده شده است. از این اجسام برای تله‌پورت به نقاط مختلف جهان بازی استفاده می‌شود. با گذشت زمان، تعداد بیشتری از این ابلیسک‌ها آزاد و رونمایی خواهد شد که به گسترش جهان بازی می‌انجامد. حریم دور این ستون‌ها، از معرض حمله ایلوویال‌های وحشی در امان است و شهرهای کوچکی در حاشیه آن شکل گرفته است.

بازی متاورسی ایلوویوم Illuvium

خریدهای درون بازی

به وسیله اتر یا توکن sILV که توکنی سنتتیک و تنها برای خرید اقلام داخل بازی است و از روی توکن ILV ساخته می‌شود و غیرقابل انتقال است، می‌توان موارد زیر را خریداری کرد. درآمد حاصل به صندوق ایلوویوم (Illuvium Vault) واریز می‌شود:

  • ترمیم قفس‌ها
  • خرید Imbue
  • شرط‌بندی بر روی نبردها
  • تسریع زنده شدن ایلوویال‌های کاربر (در صورت شکست)
  • پرداخت هزینه سفر با ابلیسک‌ها
  • بهبود قابلیت ایلوویال‌ها

ایلوویاری (Illuviary)

پس از پا گذاشتن به جهان بازی با سالنامه‌ای روبرو خواهید شد که نام ایلوویاری بر روی آن نقش بسته است. در این دفتر، فهرستی از تمام ایلوویال‌هایی که در بازی وجود دارد خواهید یافت اما همگی قفل هستند. اولین کسی که بتواند هر ایلوویال را اسیر کند و امضای دیجیتال مربوط به آن را فراهم کند، نامش برای همیشه در ایلوویاری جاودانه خواهد شد. جزییات بیشتری از نقش ایلوویاری منتشر نشده است اما به نظر می‌رسد نقش بسزایی در یافتن رمز و راز دنیای ایلوویوم ایفا کند.

بازی متاورسی ایلوویوم Illuvium

 

چه عواملی بازی ایلووویم را خاص می‌سازد؟

در این بخش به چند عامل که سبب تمایز این بازی با دیگر بازی‌های بلاکچینی می‌شود خواهیم پرداخت:

 

  • استفاده از راهکار لایه ۲ IMX

توسعه ایلوویوم در ایمیوتبل ایکس به کاربران اجازه خواهد داد تا با هزینه‌ای اندک دست به مینت و انتقال توکن‌های خود بزنند و از امنیت شبکه اصلی اتریوم بهره‌مند بمانند.

 

  • ایلووی دکس

صرافی داخلی این بازی به کاربران این اجازه را خواهد داد تا بتوانند انواع و اقسام NFTهای موجود در بازی را خرید و فروش کنند.

  • ییلد فارمینگ توکن ILV

کاربران مشتاق می‌توانند به سه شکل در طرح‌های کشت سود این پلتفرم شرکت کنند:

  • با سپرده‌گذاری توکن ILV، توکن‌های بیشتری به دست آوردند.
  • با تامین نقدینگی در استخر نقدینگی ایلوویوم-اتر (ILV/ETH) در صرافی غیرمتمرکز سوشی سواپ و قفل کردن توکن‌ نقدینگی خود در پلتفرم ایلوویوم توکن ‌ILV به عنوان پاداش دریافت کنند.
  • در استخرهای فلش (موقتی) پروژه که در تعامل با پروژه‌های دیگر اجرا می‌شود شرکت کرده و با سپرده‌گذاری ارز دیجیتال یا توکن نقدینگی مشخص شده، توکن ILV دریافت کنند. در حال حاضر استخر فلشی برای سپرده‌گذاری توکن چین لینک (LINK) دایر است.

میزان پاداش طرح‌های کشت سود ایلوویوم به شکل مستمر و هر دو هفته یک بار، مطابق نمودار بالا کاسته خواهد شد. وزن پرداخت پاداش‌ها به شکل زیر است:

  • ۸۰ درصد به استخر نقدینگی ایلوویوم – اتر
  • ۲۰ درصد به سپرده‌های ایلوویوم
  • وزن استخرهای فلش اندک است و گاه به گاه و موردی مشخص می‌شود

کاربران می‌توانند با قفل کردن توکن‌های خود تا حداکثر ۱۲ ماه، وزن دریافتی خود را حداکثر تا دو برابر افزایش دهند. همچنین برای دریافت توکن‌های پاداش، کاربران باید به شکل دستی آن‌ها را آزاد (vest) کنند. این کار مستلزم پرداخت هزینه گس شبکه است و توکن‌های آزاد شده به تدریج و به شکل خطی طی ۱۲ ماه آزاد می‌شوند. در طی مدت آزاد شدن، به این توکن‌ها نیز پاداش تعلق می‌گیرد.

بازی متاورسی ایلوویوم Illuvium

کاربران می‌توانند بدون نیاز به طی پروسه آزادسازی، توکن‌های پاداش را به شکل توکن sILV دریافت کنند. این توکن، به شکل سنتتیک به قیمت توکن ILV پگ شده است و کاربرد آن تنها برای خرید اقلام داخل بازی است و قابلیت انتقال ندارد. بنابراین پیش از انتشار بازی ارزش خاصی ندارد. همچنین از آن جا که بازی بر بستر IMX ارائه می‌شود، این توکن‌ها نیز باید به این شبکه منتقل شوند که مستلزم پرداخت دو هزینه گس است.

بازی متاورسی ایلوویوم Illuvium

مقایسه ایلوویوم و اکسی اینفینیتی

از آنجایی که هر دو بازی، نبرد بین موجودات است و مجموعه کلکسیونی از موجودات وجود دارد، مقایسه این دو بازی بسیار در بین بازیکنان مطرح است. البته که تفاوت های زیادی بین این دو بازی است. اکسی اینفینیتی یک بازی دو بعدی است که بازیکنان فقط می توانند در چالش ها و نبردها شرکت کنند، در حالی که ایلوویوم یک بازی سه بعدی قهرمانی است که علاوه بر نبردها و چالش ها، بازیکنان می توانند در دنیای ایلوویوم به کاوش بپردازید. در مجموع ایلوویوم یک بازی با گستره وسیع تری است. از طرفی در هر دو بازی امکان ارتقا موجودات وجود دارد، از این رو بازی ایلوویوم و اکسی اینفینیتی جزو بخش قوی DeFi در حوزه گیمیفیکیشن محسوب می شوند.

در Axie Infinity به طور تصادفی از دارایی ها برای تولید Axie استفاده می شود. در حالی که Illuvials ها منحصر به فرد هستند و هر کدام از آنها، دارای ویژگی و شکل های سفارشی و متمایز هستند.

بازی متاورسی ایلوویوم Illuvium

جایزه بازی ایلوویوم (Illuvium)

سیستمی که این بازی برای پاداش دهی استفاده میکند کمی با دیگر بازی های بلاکچینی متفاوت است. وقتی شما با انجام بازی پاداش را در قالب ارز دیجیتال ILV دریافت می کنید، این دارایی به مدت یک سال قفل است و بعد از آن به امکان برداشت و نقد کردن مستقیم آن وجود دارد. با این حال بازیکنان می توانند پاداش های خود را به sILV تبدیل کنند. معادل sILV در بازی به USD محاسبه می شود و امکان خرج کردن آن درون بازی فراهم می شود. در واقع sILV جزو دارایی های بلاکچینی محسوب نمی شود و خارج از بازی هیچ کاربردی ندارد. تنها می توانید از آن برای ارتقا موجودات و خرید منابع استفاده کنید.

تیم سازنده بازی Illuvium

برادران وارویک (کایران و آرون) دو هم‌بنیان‌گذار این بازی هستند. دیگر برادر این دو نفر – Kain Warwick – نیز سابقه درخشانی در بلاکچین دارد و موسس پلتفرم سینتتیکس (Synthetix) است. کایران سابقه‌ای طولانی در کارآفرینی و حوزه کریپتوکارنسی دارد. او پیش‌تر مسبب ایجاد اولین OTC رمزارز در جهان بوده است. وی همچنین سابقه کار در برگر کالکتیو و بلوشیفت را دارد. برادر او، ‌آرون، طراح بازی است و سابقه مدیریت دو مجموعه بزرگ ورزشی در استرالیا را داراست.

بازی متاورسی ایلوویوم Illuvium

نقشه راه پروژه

تایم لاین ارائه شده تقریبی است و ممکن است بر سر نیل به آن مشکلاتی پیش آید:

  • تریلر بازی Auto Battler – در حال توسعه. پیش‌بینی می‌شد که در ماه سپتامبر منتشر شود.
  • قراردادهای هوشمند کشت سود نسخه دوم – در حال توسعه. زمان پیش‌بینی شده برای ارائه: ماه سپتامبر یا آگوست ۲۰۲۱
  • انتشار خصوصی نسخه آزمایشی بازی – در حال توسعه. پیش‌بینی می‌شود در سه ماه چهارم سال ۲۰۲۱ این اتفاق رخ دهد.
  • انتشار عمومی نسخه آزمایشی بازی – سه ماهه اول سال ۲۰۲۲
  • ایلوویوم زیرو – مینی گیم موبایلی مستقل که به بازی اصلی مرتبط خواهد بود. زمین‌هایی در این بازی قابل خریداری خواهند بود. در صورت تصویب، در دسامبر ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد.
  • انتشار نسخه تلفن همراه – سال ۲۰۲۲
  • دومین بازی بزرگ ایلوویوم – سال ۲۰۲۳
بازی متاورسی ایلوویوم Illuvium

همکاری‌‌های پروژه

برخی از سرمایه‌گذاران سازمانی این بازی عبارتند از:

  • IOSG Ventures
  • LD Capital
  • YBB Foundation
  • Delphi Digital
  • Stake Capital
  • Moonwhale Ventures
  • Lotus Capital
  • Blocksync
  • Yield Guild Games
  • Bitscale

همچنین علاوه بر صندوق‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری فوق، برخی افراد مشهور حوزه بلاکچین نیز در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند که برخی از مهم‌ترین آنان عبارتند از:

  • ریچارد ما – مدیرعامل Quantsamp
  • کین وارویک – بنیانگذار سینتتیکس
  • استنی کولچوف – بنیانگذار آوه
  • آنتون بوکوف – بنیانگذار وان اینچ
  • تایلر وارد – بنیانگذار بارن بریج

علاوه بر این‌ها، این پروژه عضوی از اتحاد بازی بلاکچین (BGA) است و با شرکت چین لینک همکاری گسترده‌ای دارد.

بازی متاورسی ایلوویوم Illuvium
سوالات شما
  • آیا می‌توان به شکل رایگان این گیم را بازی کرد؟
    بله. می‌توانید به شکل رایگان بازی را شروع کنید و محیط آن را کاوش کنید. به گفته ایلوویوم، شکل رایگان بازی حس ناقص بودن را به شما القا نخواهد کرد.
  • بازی ایلوویم زیرو (Illuvium Zero) چیست؟
    این بازی یک مینی گیم موبایلی است که با بازی اصلی در تعامل خواهد بود. این بازی در سبک ساخت پایگاه (Base) است که بر روی تکه زمینی ساخته خواهد شد. نسخه رایگان این بازی قادر به تولید منابعی که در بازی اصلی قابل دسترس باشند، نخواهد بود اما در صورت خرید تکه زمین در خراجی که در آینده برگزار خواهد شد، تکه زمین‌های شما قادر به تولید منابعی خواهند بود که در بازی اصلی قابل استفاده خواهد بود. در کل، صد هزار قطعه زمین وجود خواهد داشت که در مرحله اول فروش، ۲۰ هزار عدد از آن به فروش خواهد رسید.
  • آیا بازی بر روی موبایل ارائه خواهد شد؟
    در ابتدا خیر. اما برنامه‌ای برای توسعه نسخه تلفن همراه این بازی وجود دارد.

توجه :

دوستان توجه داشته باشید که چون از این بازی هنوز استقبال گرمی نشد ما آموزش کامل رو قرار نداده ایم .
اگر دوستان و کاربران عزیز فراورس در صفحه کامنت زیر اعلام کنند ، آموزش دقیق و کامل بازی قرار داده خواهد شد

لینک کوتاه :

https://faraverse.ir/?p=1272

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *