فراورس

واترمارک لوگو فراورس

پشتیبانی

01191014913

بازی متاورسی اکسی اینفینیتی Axie Infinity

بازی متاورسی اکسی اینفینیتی Axie Infinity

بازی متاورسی اکسی اینفینیتی Axie Infinity

بازی متاورسی اکسی اینفینیتی Axie Infinity  یک بازی بر پایه بلاکچین اتریوم و ترکیبی از کریپتوکیتیز (CryptoKitties) و پوکمن (Pokemon) است. در بازی اکسی اینفینیتی، بازیکنان، NFT شخصیت‌های رنگی‌رنگی شبیه هیولا را می‌خرند و با آن‌ها در برابر یکدیگر می‌جنگند.

بازیکنان در بازی اکسی اینفینیتی می‌توانند توکن‌های اس آل پی (SLP) به‌دست آورند و آن‌ها را با پول فیات یا ارز رزمزنگاری در صرافی‌ها مبادله کنند. کسب درآمد، یکی از اهداف اصلی بازیکنان در این بازی بوده و باعث شده است به جذاب‌ترین بازی رمزنگاری‌شده حال حاضر بازار ان‌.اف‌.تی (NFT)، تبدیل شود. رمز ارز بومی آن براساس استاندارد ERC20 است. در این مقاله به‌طور کامل با این پلتفرم، نحوه کار بازی اکسی اینفینیتی، تیم سازنده و توکن AXS و نحوه نگهداری آن آشنا خواهید شد.

بازی Axie Infinity مبتنی بر اتریوم، اخیراً با بالاترین رکورد تاریخ در حجم معاملات ان.اف.تی و بالاترین قیمت تاریخ برای توکن مدیریتی AXS مورد توجه قرار گرفته بود و اکنون یک رکورد بزرگ دیگر ثبت کرده است: روزانه بیش از یک میلیون کاربران فعال.

 

بازی متاورسی اکسی اینفینیتی Axie Infinity

معرفی بازی اکسی اینفینیتی

ان‌اف‌تی (NFT)، دارایی رمزنگاری‌شده غیرقابل انعطاف مانند آثار هنری و فیلم‌ها است که در اوایل سال ۲۰۲۱ به محبوبیت بالایی رسید. اما در این فضا قبل از اینکه مردم متوجه این توکن‌ها شوند، چندین بازی ویدئویی بر پایه بلاک‌چین در حال طراحی و ساخت بود.

وقتی توکن‌های ان‌اف‌تی رونمایی شدند، بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) از استودیو خصوصی اسکای ماویز (Sky Mavis) معرفی شد؛ و زمانی که هیاهوی ان.اف.تی‌ ها کم شد، طرفداران و محبوبیت بازی اکسی اینفینیتی بیشتر شد.

اکسی اینفینیتی یک نوآوری جسورانه در حوزه بازی‌های دیجیتالی است که باعث جلب‌توجه بسیاری از کاربران شده است.

بازی متاورسی اکسی اینفینیتی Axie Infinity

 

بازی اکسی اینفینیتی چیست؟

بازی اکسی اینفینیتی از بازی محبوب پوکمن الهام گرفته‌شده است. در این بازی شما شاهد نبردهای کارتونی هیولاهای رنگارنگی هستید که هرکدام به نمایندگی از یک کاربر در مقابل کاربر دیگری برای مبارزه قرار می‌گیرد. شما می‌توانید با انجام بازی اکسی اینفینیتی، رمزارزهایی را که قابل‌مبادله هستند به‌عنوان پاداش دریافت و کسب درآمد کنید.

بازی متاورسی اکسی اینفینیتی Axie Infinity

توکن AXS چیست؟

توکن ای ایکس اس، در حقیقت توکن متعلق به اکوسیستم اکسی اینفینیتی است. AXS یک توکن ERC-20 است که در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ ساخته و رونمایی شد. توکن‌های AXS را می‌توان با انجام بازی، به‌دست آورد و با آن‌ها معامله کرد.

سایر توکن‌های مرتبط با بازی اکسی اینفینیتی، دارایی‌های درون بازی (مثل شخصیت یا کاراکتر درون بازی شما) در قالب توکن ERC-721 و ارز دیجیتال SLP است که در ابتدای مقاله هم به آن اشاره کردیم.

بازی متاورسی اکسی اینفینیتی Axie Infinity

اکسی اینفینیتی چگونه کار می‌کند؟

در بازی اکسی اینفینیتی، شخصیت‌های بازی به عنوان اکسی‌ها شناخته می‌شوند. این کاراکترها در حقیقت توکن‌های غیرقابل تعویض یا همان ان.اف.تی (NFT) هستند. شما می‌توانید مالک این کاراکترها شوید و آن‌ها را کنترل کنید. همه‌ی کاربران می‌توانند توکن‌ها را درون کیف پول‌های شخصی خود نگه‌داری یا به آدرس‌های دیگر اتریوم ارسال کنند. این ویژگی به دلیل پیاده‌سازی این بازی بر روی شبکه بلاک‌چین است. همچنین در این بازی از نمادهایی مثل یک سرزمین و آیتم‌های مجازی به‌عنوان توکن‌های ERC721 هستند.

در بازی اکسی، بازیکنان می‌توانند با استفاده از تیم‌ها و ترکیب‌های متنوع در سبک ماجراجویی حالت‌های بازیکن در مقابله با محیط بازی (PvE) یا امپراطوری لوناسیا (Lunacia، متعلق به اکسی اینفینیتی) به نبرد با هیولاها بپردازند. همین‌طور بازیکنان می‌توانند از سبک آرِنا (Arena) یا صحنه نبرد نیز به‌عنوان مد (Mode) بازیکن در مقابل بازیکن (PvP)، مثل بازی تیکن (Tekken) پلی‌استیشن استفاده کنند و با کاربرانی که در حال یادگیری محیط بازی اکسی هستند جنگ کنند. در صورت پیروزی در نبرد، ارز دیجیتال SLP یا همان معجون کوچک عشق را کسب می‌کنید که برای به‌دنیا آوردن و تولید مثل اکسی‌ها کاربرد دارد. قبلا هم گفتیم که ارز دیجیتال اس ال پی (SLP) یک توکن ERC-20 بوده و قابلیت معامله در صرافی ارز دیجیتال مثل بایننس (Binance) را دارد.

بازی متاورسی اکسی اینفینیتی Axie Infinity

یکی از مشکلات مهم در آغاز روند یادگیری برای بازیکنان جدید، بالا بودن قیمت ارز دیجیتال آکسی AXS و کارمزد گَس بالا در شبکه اتریوم است. به دنیا آوردن اَکسی جدید، نیاز به گس و در نتیجه مقدار زیادی اتر دارد. شبکه رونین اتریوم به‌صورت خاص برای اَکسی اینفینیتی ساخته و به‌صورت انحصاری برای رسیدگی به این مشکل و کاهش هزینه‌های یادگیری و آغاز بازی رونمایی شده است.

بازی متاورسی اکسی اینفینیتی Axie Infinity

کیف پول اکسی اینفینیتی

توکن اکسی، یک توکن ERC-20 است و می‌تواند در هر کیف پول نرم‌افزاری سازگار با ERC-20 طبق لیست زیر نگهداری کنید:

  • کیف پول کوینومی
  • کیف پول متامسک
  • کیف پول تراست والت
  • کیف پول اتمیک
  • کیف پول سخت افزاری لجر
بازی متاورسی اکسی اینفینیتی Axie Infinity

نژاد و کاراکترهای بازی اکسی

نُه نژاد مختلف از اکسی وجود دارد که از این تعداد، شش نژاد اصلی و سه نژاد هیبرید است.

  • مکانیک (Mech): حاصل تولیدمثل دو اکسی خالص از نژادهای Beast و Bug.
  • گیاه (Plant): در مقابل Bird و Aquatic عملکرد بالاتر و در مقابل Bug و Beast ضعیف‌تر هستند.
  • پرنده (Bird): در مقابل Bug و Beast عملکرد بالاتر و در مقابل Plant و Reptile ضعیف‌تر هستند.
  • اکسی آبزی (Axie ClassesAquatic): در مقابل Bug و Beast عملکرد بالاتر و در مقابل Plant و Reptile ضعیف‌تر هستند.
  • غروب (Dusk): حاصل تولیدمثل دو اکسی خالص از نژادهای Reptile و Aquatic.
  • خزنده (Reptile): در مقابل Bird و Aquatic عملکرد بالاتر و در مقابل Bug و Beast ضعیف‌تر هستند.
  • طلوع و روشنایی (Dawn): حاصل تولیدمثل دو اکسی خالص از نژادهای Plant و Bird.
  • حشره (Bug): در مقابل Reptile و Plant عملکرد بالاتر و در مقابل Bird و Aquatic ضعیف‌تر هستند.
  • جانور (Beast): در مقابل Reptile و Plant عملکرد بالاتر و در مقابل Bird و Aquatic ضعیف‌تر هستند.
بازی متاورسی اکسی اینفینیتی Axie Infinity

ویژگی‌های اعضای اکسی

هر اکسی، چهار ویژگی دارد که در زیر هر کدام مختصر معرفی‌شده است.

Skill: میزان ضربه را در صورت استفاده بیشتر از یک کارت و ترکیب کارت‌ها، افزایش می‌دهد.

HP: مقدار ضربه یا دمچی که اکسی می‌تواند قبل از شکست خوردن تحمل کند. در اصطلاح عامیانه همان مقدار جان اکسی است.

Speed: سرعت تعیین‌کننده نوبت و ترتیب اکسی‌ها برای بازی کردن است.  هر اکسی که بیشترین سرعت را دارد، اول حمله می‌کند. همین‌طور سرعت، درصد مورد اصابت ضربه خطرناک (Critical) را کم می‌کند.

Morale: درصد ضربه‌های قدرت مضاعف قدرتی و وخیم (Critical) و همچنین امکان رفتن به حالت روح پس از مرگ و تعداد ضربه‌های موجود در آن را افزایش می‌دهد.

در فضای بازی، بدن هر اکسی از شش عضو اصلی تشکیل‌شده است. هر کدام از اعضا قابلیت متفاوتی دارند و ممکن است به فرزندانشان به ارث برسد. هر عضو مهارت متفاوتی برای اکسی و نبرد با رقبا ایجاد می‌کند.

بازی متاورسی اکسی اینفینیتی Axie Infinity

 

شش عضو اصلی بدن اکسی به‌این‌ترتیب است:

  • Mouth: دهان
  • Horn: شاخ
  • Back: پشت
  • Tail: دم
  • Ears: گوش‌ها
  • Eyes: چشم‌ها

از این شش عضو، فقط چهار عضو یعنی Horn،Mouth،Tail و Back در کارت‌های اکسی تأثیرگذار هستند و دو عضو چشم و گوش تأثیر به‌خصوصی در کارت‌ها ندارند.

بازی متاورسی اکسی اینفینیتی Axie Infinity

کاربرد توکن اکسی

اکسی اینفینیتی در تلاش است تا به یک بازی در رده سنتی بزرگسالان تبدیل شود. هدف این بازی تشکیل یک اکوسیستم قوی و پررونق از طرفداران خودش است.

بازیکنان می‌توانند با استفاده از ابزارهای متنوع، توکن اکسی و اس ال پی کسب کنند. سپس می‌توانند این توکن‌ها را با ارزهای دیجیتال دیگر مبادله کنند و از این راه به درآمد برسند.

 

بازی متاورسی اکسی اینفینیتی Axie Infinity

تیم توسعه‌دهنده بازی اکسی اینفینیتی

  • TRUNG NGUYEN – مهندس ارشد، کارآفرین : این شخص بنیان‌گذار و مدیر ارشد فناوری (CTO) سابق شرکت استارتاپی Lozi بوده است. ترون در سن ۱۹ سالگی این شرکت را تأسیس کرد و پس از جذب سرمایه و تثبیت آن برای شرکت در پروژه‌های دیگر، از این شرکت کنار رفت. در حال حاضر ترانگ مسئول تصمیم‌گیری‌های مهم و کلیدی درباره محصولات بازی و نحوه بازاریابی آن است.
  • TU DOAN – مدیر هنری، طراح بازی‌: دوآن بنیان‌گذار و طراح اصلی شرکت لوزی (Lozi) بوده است و به عنوان یکی از بازیکنان حرفه‌ای پوکمون شناخته می‌شود. طراحی شخصیت‌های بازی و مدیریت هنری اکسی اینفینیتی بر عهده این شخص است.
  • DUY TRINH – انیماتور : این شخص به‌عنوان انیماتوری که به‌شدت عاشق اکسی‌ها است در تیم توسعه شناخته می‌شود. او تجربه کار در یک استودیوی انیمیشن کالیفرنیا و همچنین به‌عنوان فریلنسر را در کارنامه‌ی خود دارد.
  • QUY DAU – مهندس نرم‌افزار: داوو، برنده یک دوره مسابقات برنامه‌نویسی هکاتون در سال ۲۰۱۶ و اولین شرکت خود را در ۲۱ سالگی تأسیس کرده است.
  • NAM NGUYEN – طراح گرافیک، هنرمند : یک هنرمند با استعداد که به شخصیت‌های بازی یا همان Axies زندگی می‌بخشد.

بازی متاورسی اکسی اینفینیتی Axie Infinity

آینده توکن اکسی وابسته به محبوبیت بازی اکسی اینفینیتی است. بازی اکسی اینفینیتی علاوه بر سرگرمی، امکان خریدوفروش و مبادله ارزهای دیجیتال مربوط به بازی را با سایر کاربران را دارد که این ویژگی، کسب درآمد از این بازی را امکان‌پذیر می‌کند.

ارز دیجیتال اتریوم، بعد از بیت‌کوین، جایگاه محکم و ثابتی در اقتصاد جهان دارد و با تکیه بر همین جایگاه و همکاری با شرکت‌های ساخت بازی‌های ویدئویی، موفق به تولید و اجرای بازی Axie Infinity شده است.

این بازی کاملاً سبک جدیدی دارد و یک نوآوری بزرگ در حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای محسوب می‌شود. تیم سازنده اکسی اینفینیتی در دو سال گذشته ویژگی‌های جدیدی برای افزایش جذابیت بازی ارائه کرده است. بنابراین با توجه به این موارد، تازگی بازی و جذابیت بالای آن، می‌توان گفت که فضای زیادی برای رشد در آینده دارد.

بازی متاورسی اکسی اینفینیتی Axie Infinity

 

امنیت پلتفرم اکسی اینفینیتی چگونه تأمین می‌شود؟

ارز دیجیتال اکسی اینفینیتی (AXS) یک توکن ERC-20 است که روی بلاکچین اتریوم فعالیت می‌‌کند. در نتیجه، امنیت آن با الگوریتم اجماع اثبات کار (POW) شبکه اتریوم تأمین می‌شود.

در اوایل سال ۲۰۲۱، تیم اکسی اینفینیتی اعلام کرد که قصد دارد توکن‌ های NFT، از جمله اکسی‌ها و سایر توکن‌های داخل بازی خود را از شبکه لوم (Loom Network) به یک سایدچین سفارشی ساخته‌شده بر بستر اتریوم، به نام رونین (Ronin)، انتقال دهد.

رونین یک سایدچین سفارشی است که فقط برای اکسی اینفینیتی ساخته شده است. این نرم افزار توسط شرکت اسکای ماویز در حال توسعه است و با هدف پشتیبانی از تراکنش‌های آنی، کاهش کارمزدهای گس و کمک به مقیاس‌پذیر شدن اکسی اینفینیتی طراحی شده است.

بازی متاورسی اکسی اینفینیتی Axie Infinity

 

آموزش نصب اکسی اینفینیتی در اندروید

برای آنکه این بازی جذاب و مهیح را در گوشی‌های اندروید نصب کنید، این مراحل را به ترتیب طی کنید. بدین منظور در ابتدا وب سایت رسمی Axie Infinity را در مرورگر گوشی خود باز کنید.

پس از باز کردن وب سایت، روی دکمه Play Now در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. صفحه پاپ آپ جدید سه گزینه را در اختیار شما قرار می دهد. برای شروع دانلود روی نسخه اندروید کلیک کنید.

پس از دانلود، به پوشه دانلود خود بروید و روی Axie Infinity.apk کلیک کنید تا نصب این برنامه شروع شود. برای نصب بازی این بازی پس ار دانلود، نصب از منابع ناشناس را در تنظیمات اندروید خود روشن کنید.

بازی متاورسی اکسی اینفینیتی Axie Infinity

 

نحوه نصب بازی Axie Infinity در آیفون

تا به اینجا با آموزش بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) آشنا شده‌اید و یاد گرفتید چگونه اکسی اینفینیتی بازی کنیم ، در این قسمت می‌خواهیم به آموزش نصب اکسی اینفینیتی در گوشی‌های آیفون بپردازیم.

برای اجرای Axie Infinity در یک دستگاه iOS، به برنامه TestFlight در آیفون خود نیاز دارید. بدین منظور Apple store خود را باز کرده، TestFlight را جستجو کنید و پس از آن این برنامه را دانلود کنید.

پس از دانلود برنامه TestFlight در گوشی آیفون خود، می توانید از وب سایت رسمی بازی Axie Infinity در مرورگر پیش فرض خود بازدید کنید. در این وب سایت، به دنبال دکمه Play Now موجود در گوشه سمت راست صفحه باشید.

برای شروع دانلود، نسخه iOS را در پنجره کوچک جدید انتخاب کنید. پس از نصب، به عنوان تستر TestFlight درخواست دهید و در صورت قبولی، می‌توانید شروع به بازی کنید. توصیه ما برای شما این است که این بازی را فقط در منابع رسمی آن دانلود کنید. در ادامه با آموزش نصب اکسی اینفینیتی در اندروید همراه ما باشید.

بازی متاورسی اکسی اینفینیتی Axie Infinity

 

چگونه شروع به بازی اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) کنیم؟

قبل از شروع بازی Axie Infinity، مطمئن شوید که یک مرورگر قابل اعتماد و یک اتصال اینترنتی پایدار دارید. هنگامی که این موارد تکمیل باشند، می توانید برای شروع، گام به گام مراحل زیر را دنبال کنید. شروع کار و بازی در Axie Infinity به چند مرحله مختلف نیاز دارد که باید آن‌ها را کامل کنید.

  • راه اندازی کیف پول MetaMask
  • ایجاد و راه اندازی کیف پول Ronin برای تراکنش‌ها
  • اتریوم را از طریق MetaMask به کیف پول Ronin واریز کنید
  • ایجاد یک حساب کاربری در Axie Infinity
بازی متاورسی اکسی اینفینیتی Axie Infinity

توجه :

دوستان توجه داشته باشید که چون از این بازی هنوز استقبال گرمی نشد ما آموزش کامل رو قرار نداده ایم .
اگر دوستان و کاربران عزیز فراورس در صفحه کامنت زیر اعلام کنند ، آموزش دقیق و کامل بازی قرار داده خواهد شد

لینک کوتاه :

https://faraverse.ir/?p=1371

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *