فراورس

واترمارک لوگو فراورس

پشتیبانی

01191014913

مایکروسافت با Vortex به متاورس می‌آید

مایکروسافت با Vortex به متاورس می‌آید

مایکروسافت با Vortex به متاورس می‌آید

چندی پیش فیسبوک متاورس جدید خود را یک محیط مجازی، که در آن افراد می توانند با هم معاشرت ، کار و بازی کنند را معرفی کرد و آن را آینده اینترنت نامید.اما به نظر می رسد که مایکروسافت هم به دنبال توسعه متاورس خود است اما آنطور که مشخص شده، اهداف مایکروسافت واقع‌گرایانه تر به نظر میرسد.
چند روز پیش یک موقعیت شغلی در مایکروسافت برای یک طراح ارشد واقعیت ترکیبی، ابتکار جدید آنها به نام Vortex را فاش کرده است.

ماکروسافت در توضیحات این موقعیت شغلی نوشته: Vortex یک استودیوی تازه تاسیس در گروه واقعیت ترکیبی مایکروسافت است، مأموریت‌ ما ایجاد فضایی برای سود رساندن به همه افراد کره‌ زمین و ایجاد سرگرمی برای آنها در عین حال توسعه فناوری است. ما به دنبال یک طراح ارشد هستیم تا به تیم ما بپیوندد تا درکنار هم آینده تجربیات واقعیت ترکیبی را تعریف کنیم.
در این جایگاه شغلی، شما از نزدیک با طراحان، مهندسان و مدیران برنامه کار خواهید کرد تا طراحی ها را به جریان های کاری UX هدایت کنید. شما این طراحی های سه بعدی را در هولولنز، گوشی های هوشنمد و VRها یا حتی با واقیت ترکیبی در مکان‌های فیزیکی زنده خواهید کرد که پایه‌ای را برای عصر بعدی در سرگرمی‌های تعاملی است.

استودیوی جدید یعنی Vortex قرار است روی یک محصول واقعیت ترکیبی کار کند که مکان‌های مجازی و فیزیکی را ترکیب می‌کند، و خروجی آن احتمالاً بسیار شبیه به بازی Pokemon Go خواهد بود، هرچند احتمالاً با رندر بهتر هدست‌هایی مانند مایکروسافت هولولنز.

مایکروسافت قبل تر هم کار روی ساخت متاورس اختصاصی خود را با دو شرکت زیر مجموعه خود یعنی Azure Spatial Anchors و Azure Remote Rendering شروع کرده بود.

استارت آپ Spatial Anchors یک سرویس توسعه دهنده بین پلتفرمی است که به شما امکان می دهد با استفاده از اشیایی که در موقعیت خود را در دستگاه ها ذخیره میکنند، تجربیات واقعیت ترکیبی ایجاد کنید. این به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا برنامه هایی بسازند که نقاط مورد علاقه را که در دستگاه های HoloLens، iOS و Android در دسترس هستند، را تعیین و یادآوری کند. این به افراد در همان مکان اجازه می دهد تا در برنامه های کاربردی واقعیت ترکیبی چند کاربره شرکت کنند.

اما استارت آپ Azure Remote Rendering همانطور که از نام آن پیداست به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا مدل های پیچیده سه بعدی را در فضای ابری رندر کرده و آن را به دستگاه های تلفن همراه و هدست های واقعیت ترکیبی پخش کنند. این امکان تجربه با کیفیت بالا را حتی با دستگاه های AR کم مصرف فراهم می کند.

به نظر می‌رسد که مایکروسافت از این فناوری‌ها برای حضور سریع در این بازار نوپا استفاده می‌کند، اما، مانند سایر تلاش‌های مایکروسافت در زمینه AR، باید دید که آیا این شرکت می‌تواند مورد پذیرش قرار گیرد یا خیر.

لینک کوتاه :

https://faraverse.ir/?p=915

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *