فراورس

واترمارک لوگو فراورس

پشتیبانی

01191014913

هشدار چین به کلاهبرداری در دنیای متاورس

هشدار چین به کلاهبرداری در دنیای متاورس

هشدار چین به کلاهبرداری در دنیای متاورس

کمیسیون نظارت بر امور بانکی و بیمه ای (CBIRC) ، روز جمعه نسبت به ترفندهای غیرمجاز جذب سرمایه که در رابطه با متاورس هستند، هشدار داد.

این تذکرات درحالی ارائه شدند که چین درحال انجام فعالیت‌های پررونق در بخش دیجیتال است و به دنبال ترکیب واقعیت مجازی، صنعت بازی و رسانه‌های اجتماعی است. به نظر می رسد که پکن پیش از این با وجود رابطه دنیای متاورس با صنعت بازی و رمزارزها ، آنرا مجاز اعلام کرده است. گفتنی است که چین با جدیت رمزارزها و بازی های بلاک چین را که دارای توکن هستند ،ممنوع کرده است.

شرکت مخابرات دولتی چاینا موبایل (China Mobile ) اکتبر سال گذشته(مهر-آبان 1400) یک کمیته صنعت متاورس را راه اندازی کرد در حالی که غول های فناوری چین از قبیل شرکت هلدینگ تِنسِنت (Tnecent) و گروه علی‌بابا ، در ماه گذشته نماد های بازرگانی خود که در رابطه با متاورس بودند، را به ثبت رسانده اند.

این نهاد نظارتی در چین در بیانیه خود ، نامی از توکن‌های غیرمثلی (NFT) ویا بازی‌های بلاک‌چین که می‌تواند نقطه تلاقی رمزارز و متاورس باشد، نیاورده است.

همچنین این نهاد نظارتی با اشاره به اینکه املاک و مستغلات مجازی نقشه و طرح کلاه بردارن است ، عنوان کرد : “برخی از مجرمان مفاهیم متاورس را با پروژه‌های خود ارتباط می دهند و از این طریق ، دست به معرفی مفاهیمی از قبیل “کسب درآمد در حین بازی” و “سود بالا در مدت زمان کوتاه” می زنند که مردم را به سرمایه گذاری در ارزها و دارایی‌های دیجیتال در بازی‌ها وسوسه می کنند.”

لینک کوتاه :

https://faraverse.ir/?p=1481

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *