فراورس

واترمارک لوگو فراورس

پشتیبانی

01191014913

لذت از بازی اولویت اول است نه کسب درآمد

لذت از بازی اولویت اول است نه کسب درآمد

لذت از بازی اولویت اول است نه کسب درآمد

 اگر تمایلی به پیوستن به مارک زاکربرگ در متاورس ندارید، یک خبر بد برای شما دارم: شما در حال حاضر آنجا هستید! برای ورود به دنیای مجازی نیازی به هدست واقعیت مجازی ندارید. از زمانی که اجداد دور ما برای اولین بار روی دیوارهای غار نقاشی کردند، انسان ها واقعیت را بازنمایی می کردند. اگر تلویزیون، رادیو، کتاب یا روزنامه‌ها به شما امکان دسترسی به رویدادهایی را داده‌اند که به صورت فیزیکی در آن‌ها شرکت نکرده‌اید، قبلاً نوعی متاورس را تجربه کرده‌اید. ورزش و بازی ها واقعیت دیگری است که ما اغلب به صورت مجازی در جایگاه ها یا پشت صفحه نمایش در آن شرکت می کنیم.

بنابراین، تصادفی نیست که تا اینجای کار، بازی‌ها بر آنچه اکثر مردم به عنوان متاورس یا به طور گسترده‌تر Web3 می‌دانند، تسلط دارند. عشق ذاتی ما به بازی، درک ما از این که اجرای بازی ها به قوانین و ساختارها بستگی دارد و تمایل ما برای ارزش قائل شدن به رویدادهایی که در آنها رخ می دهد، جزء فرهنگ های ما هستند. آنها همچنین بخش مهمی از اقتصاد هستند؛ حجم بازار جهانی ورزش در سال 2020 به نزدیک به 400 میلیارد دلار رسید، حتی پس از قرنطینه های همه گیری; تخمین ها برای حجم بازار بازی های ویدیویی نیز عددی حدود 178 میلیارد دلار در سال را نشان می دهد.

بنابراین، کاملاً طبیعی است که بازی‌ها ما را به سمت متاورس های همه‌جانبه‌تر و مرتبط‌تر هدایت کنند. اما بازی های مبتنی بر بلاک چین که تاکنون به شهرت رسیده اند مانند Axie Infinity، Decentraland وAlien Worlds  همه پیشگام یک مدل بازی برای کسب درآمد (P2E) هستند که بینشی نسبت به آینده ارائه می دهد.

استفاده از توکن‌های غیرمثلی و ارزهای دیجیتال درون بازی، بازیکنان را قادر می‌سازد تا دارایی‌هایی را در این بازی‌ها تولید کنند، آنها را به شکل توکن معامله کنند و ارزش خود را از طریق صرافی‌ها به ارزهای واقعی تبدیل کنند. یک پیشرفت متقاعد کننده برای گیمرها و غیرگیمرها این است که به جای اینکه صاحبان برند (فیس بوک / متا، مایکروسافت و… ) تمام ارزش بازی ها را به دست بیاورند ، خود بازیکنان نیز می توانند در موفقیت یک بازی سهم داشته باشند.

سال گذشته داستان‌هایی در مورد جوامعی در فیلیپین که از بازی Axie درآمد کسب می‌کردند، شروع شد و توجه زیادی را به خود جلب کرد که مقامات دولتی پیشنهاد کردند درآمد بازی برای کسب درآمد باید مشمول مالیات شود. این پدیده نگاهی اجمالی به این موضوع می دهد که چگونه یک اقتصاد رمزنگاری در حال ظهور می تواند فرصت های شمول مالی را ایجاد کند. اما، ظهور و سقوط یکی از ارزهای درون‌بازی Axie، چالش‌های ذاتی را در توسعه مدل‌های اقتصادی پایدار برای بازی‌ها، و همچنین یک واقعیت عملی را نشان می‌دهد که برای موفقیت بازی‌های متاورس، آنها باید بیشتر به خود بازی فکر کنند تا کسب درآمد.

مهم است که به یاد داشته باشید که مفهوم بازی برای کسب درآمد هنوز در مراحل ابتدایی خود است. بازی هایی مانند Axie آزمایش های اولیه در مدل هایی هستند که گیم پلی را با اقتصاد ترکیب می کنند. خود Axie پس از اینکه متوجه شد که اقتصاد تک توکن مشکلات خاص خود را دارد، SLP را به عنوان دومین ارز درون بازی معرفی کرد. آزمایش ادامه خواهد داشت، اما یک درس کلیدی برای توسعه دهندگان بازی متاورس این است که لذت بازی کردن یک بازی هنوز باید اولویت اول باشد، نه درآمد.

خطر اولویت دادن به اقتصاد بر گیم پلی این است که بازیکنان را دل زده می کند. برای مثال، تلاش‌های سگا، کونامی و اسکوئر انیکس برای وارد کردن NFT به بازی‌های محبوب، با واکنش کاربران مواجه شده است. با این حال، با گذشت زمان، می‌توان انتظار داشت که بازی‌های متاورس پیچیده و گسترده‌تر، طیفی باورنکردنی از تجربیات را ارائه دهند. انتخاب بیشتر و بازی غنی‌تر طبیعتاً منجر به یافتن سود بیشتر کاربران در نگهداری توکن‌ها و در نتیجه اقتصادهای مبتنی بر بازی پایدارتر می‌شود.

لینک کوتاه :

https://faraverse.ir/?p=1492

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *