فراورس

واترمارک لوگو فراورس

پشتیبانی

01191014913

ورود به متاورس با راه اندازی واحد XR توسط شرکت Tencent

ورود به متاورس با راه اندازی واحد XR توسط شرکت Tencent

ورود به متاورس با راه اندازی واحد XR توسط شرکت Tencent

به گزارش رویترز، تنسنت (Tencent)، یکی از بزرگترین شرکت های نرم افزاری چین، گام دیگری برای ورود به دنیای متاورس برداشته است. بطوریکه این غول فناوری و سرگرمی چینی از ایجاد واحد واقعیت توسعه یافته (XR) خود خبر داد که شامل تمام ابتکاراتی است که این شرکت با هدف ورود به بازار متاورس اجرا خواهد کرد.

این بخش توسط لی شن (Li Shen)، مدیر ارشد فناوری اداره می شود و بخشی از بخش سرگرمی این شرکت خواهد بود. در حالی که هنوز اطلاعات زیادی در مورد جهت گیری این واحد وجود ندارد، منابع بیان می کنند که این شرکت هم محصولات نرم افزاری و هم سخت افزاری را برای متاورس تولید خواهد کرد، این بدان معناست که ممکن است تنسنت با احتمال تولید سخت افزارهای AR و XI، در شرق رقیب قدرتمندی برای شرکت هایی مانند متا و مایکروسافت باشد.

 

اولویت بالا

به نظر نمی رسد که واحد واقعیت توسعه یافته واحد جدایی از ساختار شرکتی تنسنت باشد. ظاهراً این واحد از اوایل سال جاری تحت پوشش قرار گرفته است. این شرکت قصد دارد کارکنانی متشکل از 300 نفر داشته باشد که به موضوعاتی در محور متاورس تخصص دارند.

این موضوع حاکی از اهمیتی است که تنسنت به پروژه های متاورس و واقعیت توسعه یافته داده می شود، حتی زمانی که این شرکت اقدامات کاهش هزینه ها و کند کردن استخدام را به دلیل شرایط کلان اقتصادی بازار انجام داده است. اما این واحد به عنوان یک پروژه پرشور از نظر بنیانگذار تنسنت گرفته می‌شود. اما منابع همچنین اشاره کردند که این چشم انداز ممکن است در آینده با توجه به تمرکز و عملکرد واحد تغییر کند.

شرکت های دیگر مانند متا نیز روی دستگاه ها و پلتفرم های متاورس سرمایه گذاری کرده اند تا در زمینه سخت افزار و نرم افزار متاورس دست بالا را به دست آورند و به دنبال ارائه اولین پلتفرم واقعیت مجازی منسجم هستند. با این حال، همانطور که متا اخیرا اذعان کرده است، این باعث می شود که آنها در حوزه تحقیق و توسعه پول خود را از دست بدهند.

 

لینک کوتاه :

https://faraverse.ir/?p=1655

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *